Avatar billede hanne-rk Nybegynder
28. april 2003 - 15:53 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Dagens dummeste DVD spørgsmål

Jeg har købt en DVD brænder, og skulle så lave en "backup" af en DVD film.

MEEEN den fylder jo vildt meget mere end jeg kan have på en DVD-r skive.

Hvad gør jeg ?
Kan den "pakkes" på en eller anden måde ?
Avatar billede hcm Nybegynder
28. april 2003 - 16:03 #1
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. april 2003 - 16:05 #2
dvdshrink kan bruges til at gøredine dvd9 film til dvd5 størrelse...

http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/141024.php
Avatar billede zyco Nybegynder
28. april 2003 - 16:45 #3
Avatar billede vian Nybegynder
29. april 2003 - 19:21 #4
Programmet DVD X Copy kan kopiere/tage backup af DVD film og fordele dem på de DVD'er der er nødvendigt (for det meste to). Programmet tager en nøjagtig kopi inklusive menu og special features m.v. Ønskes dette ikke og har du ikke noget imod en vis forringelse i kvaliteten er de ovennævnte forslag glimrende. Læs mere om DVD X Copy på www.dvdxcopy.com. Der findes også andre lignende DVD backup programmer, men dette kender jeg og har aldrig haft problemer med det.
Avatar billede vian Nybegynder
29. april 2003 - 19:35 #5
Jeg har lige set på www.dvdxcopy.com at programmet nu findes i en version, hvor der kan tages en fuld backup, der kun fylder en DVD skive.
Avatar billede hcm Nybegynder
09. maj 2003 - 11:54 #6
Var det svar du kunne bruge?
Avatar billede hcm Nybegynder
11. maj 2003 - 18:07 #7
Lukketid?
Avatar billede hcm Nybegynder
10. juni 2003 - 13:14 #8
Lukketid??
Avatar billede blueon Nybegynder
26. juli 2003 - 14:18 #9
på den webside kan du find ud af hva du skal brug for at kun lave
en "backup" af en DVD film

http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/141024.php#dvd9dvd2one

DVD-9 to one recordable DVD using DVD2ONE
How to copy a DVD-9 Video to one recordable DVD. Using this method you will lose some video quality because it requires that you reconvert the DVD-9 to one recordable DVD-5. It will only take about about 30-60 minutes to convert and burn it.