Avatar billede mortenjp Nybegynder
28. april 2003 - 12:47 Der er 2 kommentarer

JMail, POP3 og attachments

Jeg kan ikke få JMail til at forstå at der er en attachment i nogle af de mails mails jeg henter med POP3 (med JMail.POP3)

Ved at sammenligne 1) en mail med en attachment JMail godt kan se med 2) en mail med en attachment JMail ikke kan se, kommer jeg til at

a) De er begge multipart/mixed
b) De har begge såkaldte boundary-specifikationer for hvornår attachment'en (i Base64) starter

men

c) Mailen JMail ikke kan se, har ikke Content-Disposition: Attachment. Faktisk har mailen ingen Content-Disposition overhovedet.

Hvad nu?

Udelukker det fuldstændigt at jeg kan læse den attachment, bare fordi den ikke har nogen Content-Disposition? Jeg mener, den er jo i mailen.
Avatar billede icedox Nybegynder
28. april 2003 - 15:11 #1
Attachment har man som en link i mailen.
Avatar billede mortenjp Nybegynder
28. april 2003 - 15:18 #2
Det må du uddybe.

Problemet er at JMail ikke opfatter at der rent faktisk er en attachment.

Her er et lille udklip af mailens source

...
[alm mail-headers]
...

MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; boundary=mmsc-mgw-unique-boundary-1

--mmsc-mgw-unique-boundary-1
Content-Type: image/jpeg;name=Billede002.jpg;filename=Billede002.jpg
Content-Transfer-Encoding: base64

/9j/2wCEABALDA4MChAODQ4SERATGCgaGBYWGDEjJR0oOjM9PDkzODdASFxOQERXRTc4UG1R
V19iZ2hnPk1xeXBkeFxlZ2MBERISGBUYLxoaL2NCOEJjY2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY2Nj
Y2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY2NjY//AABEIASABYAMBIQACEQEDEQH/xAGiAAAB
BQEBAQEB

[....... og resten af det base64-kodede attachment......]