Avatar billede sumokadet Nybegynder
28. april 2003 - 10:16 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Erfaringer med teleimport.dk (gode/dårlige?)

Hey folks,

her forleden fandt jeg en side, der tilbyder Nokia-telefoner til -ekstremt- billige priser. F.eks. en Nokia 6610 til 1350! Men stikker der noget under?

For det første ville jeg gerne vide om telefonerne har dansk ordbog til T9 (meget vigtigt for mig!)? Jeg har prøvet at sende firmaet en mail for et par dage siden, men de har ikke svaret mig endnu...

For det andet ville jeg gerne høre om der er nogen der har nogen erfaringer med at købe hos firmaet? Bare fyr løs - gode og dårlige er meget velkomne. Så vidt som jeg forstår kan man kun betale med girokort - er dette sikkert?

Firmaet hedder vist Parallel Teleimport og findes på http://www.teleimport.dk/.
Avatar billede sumokadet Nybegynder
28. april 2003 - 10:18 #1
Og lige en anden ting - lidt off topic - så reklamerer de med at de første 500 kunder deltager i en lodtrækning om en rejse i Europa. En eller anden som kan lidt jura - er det ikke ulovligt at gøre konkurrence købsbetingede eller er det mig der er way-off?
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. april 2003 - 11:41 #2
Jeg kender ikke firmaet, men her er en artikel om dem, der er også en debat, som måske er værd at læse...
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18857

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. april 2003 - 11:50 #3
Hvis firmaet har eksisteret i 2 måneder, var det måske på tide at de fik rettet i deres forside tekst, da den indeholder minimum 13 stave og sproglige fejl. Det er ikke et seriøst signal at sende til kommende kunder...

Der kører også en lang debat på nyhedsgruppen dk.teknik.telefoni.mobil - med emne teleimport.dk
Hvis du ikke kan læse nyheder, kan du se dem her: http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=dk.teknik.telefoni.mobil søg efter teleimport.dk eller find den på listen - lige nu er den nummer 4...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. april 2003 - 11:55 #4
LOL prøv at klikke på telefonerne ude til venstre - dem der skifter hele tiden... Der er forskelligt alt efter hvilken telefon du trykker på... Måske skal du også dobbeltklike...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
28. april 2003 - 12:03 #5
Citat fra dk.videnskab.jura:
Hmmmm adressen på firmaet er Holmbladsgade 102 , jeg bor lige derved og det eneste der
ligger på den adresse er et firma som handler med Autoreservedele

PS:Min kæreste er postbud på netop det stykke hvor den butik ligger og hun har aldrig set
det firma eller haft post med til det firma ,,, så jeg ville ikke handle der.

Alt i alt tror jeg ikke du skal handle dér...

"Hvis det er for godt til at være sandt, så er det ikke sandt" var der vidst een der engang sagde...

Men det kan anbefales at læse trådene fra dk.teknik.telefoni.mobil - de er vældigt underholdende:-)

/J
Avatar billede Chewie Novice
28. april 2003 - 13:33 #6
LOL ... ja den med telefonerne der skifter er meget mærkelig :o)
Avatar billede mirro Nybegynder
29. april 2003 - 11:26 #7
Hehe,

Tror vist bare man skal droppe den side :) Der kører også en mega debat på www.toyotaextreme.dk nu ...

De har spurgt efter SE nummer - men det blev vist aldrig til noget !

Glem det...

Mirro
Avatar billede ghettofamilien Nybegynder
30. april 2003 - 21:00 #8
Denne debat kører mange steder efterhånden.
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=23&tID=84618
http://www.hi-speed.dk/phorum/read.php?f=3&i=104023&t=104023

Det skal lige siges at
1: Han er ikke moms reg.
2: Han svarer ikke på mails
3: Han svarer ikke på telefon
4: Han ejer ikke domænet
5: Han påstår at have 5000 kunder, på 2 måneder.
6: Domænet har kun været reg. i omkring en måned.
7: find selv på flere.................  ;-)
Avatar billede ms20 Nybegynder
02. maj 2003 - 15:47 #9
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. maj 2003 - 17:35 #11
Ekstra bladet advarer også mod dem...

/J
Avatar billede ms20 Nybegynder
04. maj 2003 - 12:17 #12
prøv at gå ind her:
www.cvr.dk/soeg_i_cvr/soegning_cvr.asp
Der kan jeg sq ikke finde teleimport på nogen somhelst oplysninger!
Avatar billede gubi Nybegynder
05. maj 2003 - 20:56 #13
Hmm... man kan jo studere diverse adresser osv.

Taget fra DK-Hostmaster.(Ejer af domain)
Navn: Heidi Eggertsen
Adresse: hombladsgade 102 3tv.
Postnr. & by: 2300 København S
Land: Danmark
Telefon: +45 40858319

Taget fra degulesider.(check af tlf nr på ejer)
Martin Hjortebjerg Andersen
Englandsvej 200
2300 København S
Mobil: 40 85 83 19

Og på samme adresse.
Lars Bo Hjortebjerg Andersen
Englandsvej 200
2300 København S
Mobil: 20 78 76 51

Ejeren af websted.
Heidi Eggertsen
Holmbladsgade 102, 3. Tv
2300 København S
Mobil: 27 34 25 77

Firma telefon
Paralel Teleimport
Holmbladsgade 102, 3. tv
2300 København S
Tlf: 32 96 01 00
Avatar billede ms20 Nybegynder
09. maj 2003 - 14:01 #14
NU, falder jeg sq af stolen..... De har fået et CVR-nummer: ´
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?cvrnr=27143911

MEN det står ikke på deres hjemmeside ENDNU!

JA, jeg falder ned af stolen OG ser syner.... CVR-nummer.....!
Avatar billede ms20 Nybegynder
16. maj 2003 - 13:22 #15
nå?
Avatar billede ms20 Nybegynder
11. juni 2003 - 20:55 #16
Jeg har en god ide....

Hvad med at lukke spørgsmålet? :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. juni 2003 - 08:19 #17
ja, det var måske på tide, så vi ikke har alle de åbne spm. der ligger og roder...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
24. juni 2003 - 12:05 #18
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19578

Så er firmaet politianmeldt, fordi mange (eller alle?) ikke har fået deres lovede telefoner...

Lidt sjovt er det sq da (for dem som ikke har købt ved firmaet;-)

/J
Avatar billede ms20 Nybegynder
21. juli 2003 - 13:25 #19
Er der noget nyt i sagen?
Avatar billede sumokadet Nybegynder
21. juli 2003 - 13:53 #20
Tja, jeg ville ihvertfald ikke handle der... har ellers ikke hørt noget nyt.
Avatar billede ms20 Nybegynder
21. juli 2003 - 13:56 #21
siden er også nede!