Avatar billede kimwitt Nybegynder
28. april 2003 - 09:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forklaring af linie *urgent*

Hej derude..

er der ikke en eller venlig sjæl derude som lige kan hjælpe mig med denne postgres sætning.

pas_nr      | integer | not null default nextval('"passagerer_pas_nr_seq"'::text)

Det er 'default nextval' og '::text' jeg ikke helt forstår hvad gør.
Avatar billede roarsj Nybegynder
30. april 2003 - 12:25 #1
nextval er en indbygget funtion der tager den næste værdi i en sequence. Den skal bruge navent på sequencen

::text er et eksplicit typecast - altså typebestemmelse på strengen "passagerer_pas_nr_seq". Det kan i nogle tilfælde være nødvendigt med sådanne for at sikre at pgsql er klar over hvilken datatype en given værdi har.
Avatar billede kimwitt Nybegynder
01. maj 2003 - 10:40 #2
Mange tak.. godt nok er det lige lovligt sent nu da vi har aflaveret projektet, men så ved jeg det til en anden gang :)
Avatar billede roarsj Nybegynder
02. maj 2003 - 09:36 #3
Ja, men jeg så jo ikke spørgsmålet før ;-)

Det glæder mig dog at du alligevle kan bruge det.