Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
27. april 2003 - 23:37 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

WORD FIL GÅET I STYKKER!!!

Jeg har en fil som ligger på www.fdnet.dk/Den syntetiske verden.doc

Nogle der kan rede filen. Der var cirka skrevet 2 sider
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
27. april 2003 - 23:38 #1
www.fdnet.dk/Den syntetiske verden.doc
Avatar billede ebe Praktikant
27. april 2003 - 23:42 #2
The page cannot be found
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. april 2003 - 23:47 #3
Har du en mail ?
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
27. april 2003 - 23:48 #4
Kan godt sende den til jer
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
27. april 2003 - 23:50 #5
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. april 2003 - 23:56 #6
Daniel J. Boorstin: Den syntetiske verden

Jeg har valgt tekst 2, ”Den syntestiske Verden”, skrevet af Daniel J. Boorstin. Teksten er et uddrag fra bogen ”Den syntetiske verden” eller ”Hvad der skete med den amerikanske drøm”.
I denne opgave vil jeg give en kort analyse af teksten, men vil ligge fokus om Boorstins tanker om forholdet mellem billeder og virkelighed. Desuden vil jeg diskutere dennes aktualitet.
Daniel J. Boorstin blev født i år 1914. Han var amerikansk historieprofessor og forfatter. Skabte debat med sit første store værk, ”The Americans” (1958-73), en meget personlig fortolkning af USA's historie. I 1961 udkom ”Den syntetiske verden” og senere kom ”De gjorde verden større 1-3” (1992-93) som er en omfattende kulturhistorie.
Teksten handler om mediernes brug pseudobegivenheder, om forskelle på drømme og illusioner og om Amerikas tidligere ryg som ”drømmens- og mulighedernes land”. Illusioner som de seneste år er gjort til skamme. Daniel Boorstin ligger meget, hvis ikke hele, sit udgangspunkt i hans erfaringer fra USA.
  Uddraget indledes med en redegørelse for hvad forskellen på drømme og illusioner er.
Citat linje 2; ”En drøm er en vision eller en forjættelse, som vi kan sammenligne med virkeligheden. Den kan være meget levende, men på en måde, der får os til at huske på, at den er gjort af et ganske andet stof end virkelighed.”
En drøm en vision som kan sammenlignes med virkeligheden, men den er alligevel så anderledes, at vi ved det ikke er virkelighed. Det er derimod noget vi stræber efter.

Det er hvad jeg kan få ud
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
27. april 2003 - 23:58 #7
Ja det samme her...men der mangler en masse
Avatar billede no_doubt Nybegynder
27. april 2003 - 23:59 #8
Et sted i filen står:
"Filip Domagala" <filip@email.dk>
Subject: Den syntetiske verden
Date: Sun, 27 Apr 2003 17:26:52 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000

Så det kan tyde på at det er forsøgt mailet men der har været en fejl eller lign.
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
28. april 2003 - 00:04 #9
Det er godt nok sort. filip@email.dk er også min mail adresse men har ikke forsøgt at maile den 17:26.

Det værste er at min lærer ikke en skid tror på mig når jeg siger min comp fuckede up!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
28. april 2003 - 00:11 #10
det gør de aldrig *g* måske en orm
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
28. april 2003 - 00:12 #11
Hvor ser du egentlig de der informationer.
Avatar billede kling0n Nybegynder
28. april 2003 - 05:17 #12
nej... der ligger ganske enkelt ikke mere information i filen.... prøv at se om du ikke kan finde en fil i det samme directory der hedder noget i stil med ~words<et eller andet>.tmp

kopier filerne over i et ander dir og rename dem så de hedder .doc og så prøv at lukke dem op med word... så kan du muligvis finde en version der ikke er f**ked..
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
28. april 2003 - 07:13 #13
Øv det hjalp desværre ikke
Avatar billede ebe Praktikant
28. april 2003 - 09:09 #14
i det øjeblik du kopierer dem, mister du virkelig dine data, da den stump der ikke er synlig ikke bliver kopieret med. hvis du vil prøve noget, prøv pc-inspector, det er gratis.
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
28. april 2003 - 17:40 #15
Hvad er pc-inspector?
Avatar billede ebe Praktikant
28. april 2003 - 20:27 #16
det er et file-recovery program, som er gratis og kan hentes på nettet. Det virker under FAT16/32. Men jeg ved ikke, hvordan det har det med word filer. Den finder nok alle dine opr. data, men viser dem som rene ascii-filer. Dvs. at alle formeterinskommandoer står som ascii tegn i teksten. Og Word har mange :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2003 - 21:39 #17
Linket virker ikke???
Avatar billede fdnet.dk Nybegynder
28. april 2003 - 23:07 #18
okay tak ebe.

Joo John link nummer 2 fungere. Altså www.fdnet.dk/stil.doc
Avatar billede ebe Praktikant
29. april 2003 - 08:49 #19
jeg har været lidt rundt på nettet. Der findes også deciderede programmer til at reparere word filer, f.eks
http://www.word-fix.com/
Som regel ligger der en gratis demo, som kan vise filen, når man så vil gemme den, koster det......
men du kan jo kigge på det,og måske lave en screenshot.
Avatar billede ebe Praktikant
29. april 2003 - 09:01 #20
Det med at lægge filen ud på nettet for at andre prøver at redde den, duer kun, hvis win finder hele filen, så også den usynlige del bliver lagt ud. Hvis der er en stump som er blevet væk, skal du arbejde på den oprindelige disk eller et image af disken. Så ligger de manglende data et eller andet sted uden fat record.