Avatar billede jimmer Nybegynder
22. november 2000 - 03:14 Der er 1 kommentar og
6 løsninger

META keywords

Det ene sted står der at man ikke skal bruge komma mellem keywords. Andre steder skal man. Hvad er korrekt?? eller er det ligemeget??

META .......\"biler, slanger, bare, en, test\"
META .......\"biler slanger bare en test\"
Avatar billede tupsy Nybegynder
22. november 2000 - 04:10 #1
Og hedder det Keywords eller keyword???

Tupsy!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. november 2000 - 05:21 #2
I det Meta tag hvor navnet er \"Keywords\" bør der være komma imellem ordene.

<META NAME=\"Keywords\"    CONTENT=\"biler, slanger, bare, en, test\">

Samtidig er der en regel om at ordene skal være enkelte ord, så der er ikke noget reelt behov for kommaerne, man kan lige så let parse på blanktegnene imellem ordene.

Men de bør være der.
Avatar billede lost Nybegynder
22. november 2000 - 07:00 #3
Her står der mellemrum:
http://drcom.subnet.dk/meta.htm
Avatar billede hyperactive Nybegynder
22. november 2000 - 07:03 #4
Er ikke enig med jakoba. Citat fra bogen \"Søgemaskiner for webdesigner\": Ved at lade være med at bruge kommaer opnår du to fordele:

- Du sparer et tegn for hvert ord. Hvis du har brug for at lave en keywordliste, der nærmer sig de 1000 tegn, vil du kunne få plads til et par ord mere, hvis du dropper kommaerne.

- Der er større chance for, at du rammer en kombination af ord, der søges på.

Hvis du f.eks. har ordene:
computer software utilities, vil din side dukke op på søgemaskinerne både når der søges på de enkelte ord samt på \"computer software\" og \"software utilities\".
Avatar billede lip Nybegynder
22. november 2000 - 08:38 #5
>Jimmer
Her kan du læse meget mere omkring metatags, keywords, description osv.
http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/a16_META_koder1.asp
Det er et meget godt sted at starte.
Desuden vil jeg gerne understøtte hyperactive.dk
Lip
Avatar billede ht Nybegynder
22. november 2000 - 08:41 #6

Komma eller mellemrum er umiddelbart ligemeget - det er mere en smagssag. Pointen er at de fleste søgemaskiner er ligeglade, og du behøver ikke have et mellemrum efter et komma, fx: \"tjek,ord,søgning,s&oslash;gning,info,...\".

Men husk, at der faktisk findes 2 forskellige META-tag systemer - et Amerikansk og et Europæisk - Dublin Core meta-tags, som det Europæiske hedder, kan du finde mere om her:

http://purl.oclc.org/dc/

Det bygger på et ønske om at kunne rubricere hjemmesider på omtrent samme måde som man gør det med bøger, cd\'er, bånd, plader etc. - og der er meget at deklarere! Hvis du er smart går du forbi linket til Kongeligt Bibliotek (her i København) fra hjemmesiden, og får via blanketten fremstillet DC-metatags\'ene også - så slipper du for alt for meget sætten-dig-ind i koderne, for Dublin Core er en del mere kompliceret end de traditionelle få fx \"description\" og \"keywords\" metatags, du sandsynligvis kender i forvejen.

Held og lykke!

Avatar billede friiser Nybegynder
22. november 2000 - 09:15 #7

Du kan hente et meta-program på www.webglobe.dk der kan lave tagsene for dig så de virker...

~friiser~