Avatar billede roney Nybegynder
21. november 2000 - 23:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Java Bøger...

Jeg er lige startet på Datamatiker, hvor vi er igang med Java.
Vi bruger en bog af Wu, men jeg syntes det er noget være lort.

Så jeg vil høre om der er nogle der kender nogle gode bøger til Java programmering enten på dansk eller engelsk.
Avatar billede jrosenberg Nybegynder
21. november 2000 - 23:20 #1
jeg har nogle af IDG men bruger dem desværre selv men kan stærkt anbefale dem!
Avatar billede roney Nybegynder
21. november 2000 - 23:22 #2
Hvad hedder de, det skal omhandle hele Java området ikke kun Applets.
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:24 #3
Jeg synes at Java-how to program af deitel&deitel er glimrende.
Jeg har også en gratis en liggende, jeg fandt et eller andet sted, som er god. jeg kan sende den til dig i .doc (fylder 1,8 m pakket)
Avatar billede roney Nybegynder
21. november 2000 - 23:27 #4
Det er den som hedder Thinking in Java ik\'. Den har jeg selv downloadet, men ellers tak!! Det kunne være jeg skulle kigge på Java-hoe to program!!

Ellers nogle gode ideér?
Avatar billede jrosenberg Nybegynder
21. november 2000 - 23:31 #5
www.globe.dk og søg efter java
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:34 #6
Jo, det var den.
til how to program, medfølger også en cd, me den masse gode kildekodeeksempler, man kan hugge fra. (selv om man sikkert ikke må :-)
Avatar billede lens Nybegynder
21. november 2000 - 23:35 #7
>>med en<< skulle der stå!
Avatar billede thomaz Nybegynder
22. november 2000 - 08:42 #8
Hvis du gerne vil have det findes der 4 bøger om Java på dansk. De hedder følgende:

Java 2 bogen(koncentrerer sig dog mest om appletter)
Grundbog I Java prgramering(henvender sig til datamatikker studerende) - er ok til at starte med
Java Grundbogen

Advanceret Java programmering(den skal du nok ikke starte med)

Det skulle være muligt at købe disse bøger i Gad\'s Boghandel.

Avatar billede billeschou Nybegynder
22. november 2000 - 14:48 #9
Jeg har endnu aldrig set en god dansk lærebog (uanset hvilket programmeringssprog det drejer sig om) - Sun\'s egne bøger er et ok sted at starte. De kan helt sikkert findes i Gad\'s boghandler
Avatar billede zyke Nybegynder
22. november 2000 - 15:48 #10
Jeg er datamatikker studerende i Lyngby og vi har en god java bog, som dækker hele området (af det grundlæggende selvfølgelig).

Java - Software Solutions, Foundations of program design.
Skrevet af John Lewis og William Loftus
Forlag: Addison Wesley
ISBN: 0-201-61271-2
Pris: 400-500 kr.

Den kan virkelig anbefales...
Avatar billede thomaz Nybegynder
22. november 2000 - 22:53 #11
Kommentar til Billescha. Du har da til dels ret de danske bøger er ikke altid lige gode. Men hvis du lige har starte på datamatikker studiet, kan de altså være til en hjælp(har selv hentet hjælp i dem) Dog skal det pointeres, at når man kommere videre på datamatikker studiet er de engelske bøger helt klart at foretrække
Avatar billede billeschou Nybegynder
24. november 2000 - 09:26 #12
Tjaaah... nu må jeg vist lige skynde mig at fortælle at jeg er færdiguddannet som datamatiker og desuden har læst datalogi ved Kbh.\'s Universitet i 2 år *s*
Avatar billede sammyk Nybegynder
27. december 2000 - 01:30 #13
Jeg syntes sgu \"Java 2 Bogen\" af Rogers Cadenhead er en fremragende begynderbog, jeg fristes til at sige det er den bedste begynder bog jeg er stødt på til dato.....
Avatar billede mpultz Nybegynder
27. december 2000 - 21:09 #14
Jeg kan helt klart anbefale \"Beginning Java 2\" af Ivor Horton. Det er en tyk sag, lidt over 1000 sider, men udover at dække det grundlæggende er der også kapitler om mere avanceret emner som tråde, Swing (GUI programmering) og JDBC (databaseprogrammering). Jeg havde selv erfaring med C++ da jeg kastede mig over denne bog, men det er ikke en nødvendighed, man skal så bare bruge mere tid på de første kapitler.