Avatar billede rasmuskarlsen Nybegynder
27. april 2003 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Voice genkendelse i OfficeXp prof (Dansk)

Har for et stykke tid siden prøvet den engelske version af OfficeXp(Da det lige var udkommet), og der kunne man bruge tekstgenkendelse!

Men nu da jeg selv har fået OfficeXp Professional Dansk, kan jeg ikke finde nogen steder hvor man kan bruge tekgenkendelse?
Avatar billede jacob172100 Praktikant
27. april 2003 - 18:31 #1
Det er fordi der ikke findes en voicegenkendelse på dansk.
Avatar billede rasmuskarlsen Nybegynder
27. april 2003 - 18:33 #2
Ej det kan da ikke passe, man må da kunne få et plugin der til? Sådan at den selvfølgelig virker på engelsk?
Avatar billede jacob172100 Praktikant
27. april 2003 - 18:36 #3
Jeg skal ikke kunne sige om man kan få en plugin så du kan bruge engelsk voicegenkendelse i den danske version, men du kan ikke få den til at genkende en dansk stemme.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
27. april 2003 - 18:36 #4
Se evt. kontrolpanel -> Tale
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. april 2003 - 18:43 #5
Der findes rimeligt velfungerende talegenkendelse til engelsk, det er endnu ikke lavet overbevisende til danks. Tale syntese er en forudsætning for ordentlig talegenkendelse og den er først lige blevet lavet til dansk. Vi har flere forskellige lyde på dansk end man har på engelsk, og det giver mange flere kombinationsmuligheder i sproget, derfor er det sværere at lave både syntese og genkendelse til det danske sprog.

Jeg vil tro at der kommer noget brugbart i løbet af de næste par år, men det bliver sikkert dyrt til at starte med
Avatar billede rasmuskarlsen Nybegynder
27. april 2003 - 18:45 #6
Okay, det var trælst, men tak for hjælpen!