Avatar billede solrac Nybegynder
27. april 2003 - 17:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Låsning af drev/mappe

Jeg har en WinXp prof, hvor på der er flere brugere. Mit spørgsmål er nu hvordan låser jeg af således at det kun er mig, eller retterte min bruger profil der kan gå ind på fx. f-drevet.

Jeg har kigget i hjælpen únder

"Sådan oprettes, vises, ændres eller fjernes fil- og mappetilladelser"

"Højreklik på den ønskede fil eller mappe, klik på Egenskaber, og klik derefter på fanen Sikkerhed. "

Problemet er blot at jeg ikke har en fane der hedder sikkerhed, når jeg gør sådan.

Længere nede skriver de godt nok :

"Hvis du ikke indgår i et domæne, og du vil have vist fanen Sikkerhed, skal du trykke på og holde CTRL nede, højreklikke på en fil eller en mappe og derefter klikke på Egenskaber, mens du stadig holder CTRL nede. "

Jeg indgår ikke i et domæne, og har derfor fulgt den vejledning, men uden held.

Jeg HAR admin rettigheder over min PC.

Whats gal ?

Kim ;o)
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. april 2003 - 17:23 #1
funktioner -> mappeindstillinger ->vis -> fjern v i "brug enkel fil deling"
Avatar billede solrac Nybegynder
27. april 2003 - 17:26 #2
TAK. Det var bare det :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2003 - 17:26 #3
Du skal køre NTFS ;)

convert X: /fs:ntfs (X er drevet du skal konvertere)