Avatar billede kbsorensen Nybegynder
21. november 2000 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP server der ikke virker

Jeg har sat en FTP server op (SmartFTP-d), men den vil ikke tillade adgang fra nettet, selv om den er sat op til min IP adresse samt adsl domænenavn.
På mit netværk kan jeg (via internettet og lokalt) sagten komme ind på den og her virker den fint.
Jeg bruger Winroute som proxy, hvis det er til nogen hjælp.
Avatar billede morph Nybegynder
21. november 2000 - 22:15 #1
Er du sikker på du har defineret NAT tabeler i din adsl router ?

Jeg vil formode det er en cisco 677 router.

Hvis routeren er leveret fra WOL skal du ikke gøre andet end at ændre din maskines ip adresse til 192.168.1.2

Derimod hvis det er en router fra CyberCity, skal du selv ind og konfigurere den.
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. november 2000 - 22:19 #2
Hvis den er fra CyberCity skal du bare følge det link hvorefter routeren så konfigurerer sig selv.
Avatar billede morph Nybegynder
21. november 2000 - 22:20 #3
Laver den også den NAT tabel ?
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
21. november 2000 - 22:20 #4
Jeg har ingen router men et 1 megmodem fra CC.
På netværket har jeg 2 netkort i den ene maskine og bruger winroute til at fordele internettet med.
Maskinernes ip er sat til 192.168.1.2 o.s.v.
Avatar billede morph Nybegynder
21. november 2000 - 22:22 #5
hmmm, et 1 megmodem har jeg ikke rodet med før.

Så beklager, der kan jeg ikke hjælpe
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
21. november 2000 - 22:45 #6
Problemet er jo heller ikke adgangen til internettet, det virker fint på hele netværket.
Hvis jeg sætter min firewall til at blokere for adgangen til port 21 der er FTP porten, fanger den alle dem der vil i forbindelse med FTP serveren, så der forbindelse ind til maskinen.
Jeg har prøvet andre FTP programmer uden held.
Avatar billede kbsorensen Nybegynder
22. november 2000 - 12:43 #7
Jeg tror at problemet ligger i Winroute, så jeg prøver et andet program