Avatar billede sirene Nybegynder
27. april 2003 - 15:37 Der er 14 kommentarer

Quiz-problemer mxx

Har en række quiz-sekvenser, som er randomized og som man klikker sig videre på efterhånden som man har besvaret de enkelte sekvenser. Men når man går videre fra drop & drag-quizen, som består af nogle enkle farvede bokse, så lægger boksene sig ind over næste quiz-sekvens.

Nogen, der har en god forklaring? Kan evt. sende filen.

På forhånd tak
Sirene
Avatar billede jakwag Nybegynder
27. april 2003 - 16:28 #1
send den til jakob@logicon.dk så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

: )
Avatar billede jakwag Nybegynder
27. april 2003 - 16:54 #2
øøhhmm. Jeg var ikke klar over at du havde brugt et component til at lave quizen. For at være ærlig, og det skal man jo være, gider jeg ikke at sætte mig ind i hvordan det virker. Jeg har aldrig brugt det.

Det er slet ikke sikkert at det er lige sådan at rette. Components kan være geniale hvis de virker, men går noget galt kan det være hulens til arbejde at løse problemmet og nogen gange kræve at man laver om på det script som ligger inde i selve componentet.

I dit tilfælde har jeg ingen ide om hvad der er i vejen, eller hvor stort problemmet er, sorry.

: ) Jakob
Avatar billede pyroman Nybegynder
27. april 2003 - 22:05 #3
Hej Lene

Jeg opdagede lige dit nye spørgsmål... Som jakwag også siger, så er flash componenter noget snasket noget. Da jeg kiggede på din fil kunne jeg umiddelbart heller ikke se nogen forklaring... Hvis der ikke er nogen andre der har en løsning så vil råde dig til at droppe den del af quizzen eller lave en ny magen til, hvor der så ryger noget af brugervenligheden for ændring af indholdet... Jeg kan kun ønske dig held og lykke!! :)

/Filip
Avatar billede barklund Nybegynder
28. april 2003 - 00:12 #4
Jeg vil da gerne se det på morten@barklund.dk ...
Avatar billede barklund Nybegynder
28. april 2003 - 10:28 #5
Det skete ikke for mig - altså efter drag&drop så blev de ikke hængende ind over.

Hmm... 2. gang gjorde det...
Avatar billede sirene Nybegynder
28. april 2003 - 10:31 #6
Ja, det er kun engang imellem - og kun når man slår 'randomized' til....
Avatar billede barklund Nybegynder
28. april 2003 - 10:32 #7
Men som de andre siger - det er så indbygget i flash, at jeg forudser det meget svært at ændre. Det er sådan set en fejl lavet af Macromedia...
Avatar billede sirene Nybegynder
28. april 2003 - 10:34 #8
Ok - det må vi vist leve med så.........Foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede barklund Nybegynder
28. april 2003 - 10:40 #9
Det er godt nok dårligt programmeret... Jeg troede Macromedia selv var nogle prof'er til flash, men ikke efter koden at dømme!
Avatar billede barklund Nybegynder
28. april 2003 - 10:42 #10
Men jeg kan ikke finde det sted, hvor man er "inden i" drag&drop delen... desværre...
Avatar billede sirene Nybegynder
28. april 2003 - 10:43 #11
Hvad hvis du går ind i Movie Explorer?
Avatar billede barklund Nybegynder
28. april 2003 - 10:47 #12
Jeg kan ikke finde det movieclip, der indeholder koden for at udføre de data, som man indtaster på componenten.
Avatar billede sirene Nybegynder
28. april 2003 - 10:50 #13
Finder på noget andet i stedet...... Men mange tak for forsøget..... Vender sikkert snart tilbage med noget mere interessant, hvis jeg må?

Smil fra S
Avatar billede pyroman Nybegynder
28. april 2003 - 21:40 #14
=> Barklund

Jeg havde nemlig også samme problem hvor jeg skulle hjælpe sirene med at ændre antallet af mulige svar for "fill in the blank" delen. Jeg fandt den del af scriptet hvor den behandlede værdierne men ikke hvor man kunne indtaste dem... De der components er virkelig noget snask hvilket også gør at jeg holder mig fra dem...