Avatar billede cje Nybegynder
27. april 2003 - 13:58 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP TIL MIT IT-A PROJEKT

Jeg skal have lavet en database som kan regestrere timer elektronisk.

Databasen skal bestå af følgende:

Medarbejder tabel

Montørrapport
-timepris
-Tekst

Databasen skal virke på den måde at hver enkelt medarbejder kan taste sig ind og skrive timer for hverdag.
Til slut på en kan skal man kunne få en rapport ud med de samlede antal timer?

Hvis der er spørgsmål er min mail adr. cj@famjensen.dk
Avatar billede mugs Novice
27. april 2003 - 14:18 #1
Hurtigt udkast sendt.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. april 2003 - 14:19 #2
hva', eftersom det er et skoleprojekt var det så ikke en ide du bruger de ting du har lært og selv laver et udkast, og så kan vi andre komme med kommentarer, istedet for at lave arbejdet for dig
Avatar billede cje Nybegynder
27. april 2003 - 15:51 #3
Det er rigtig at det er et skole projekt, men jeg miste min DB i nat og havde ingen backup og skal aflevere website og db i morgen mandag. Så er det jo dejligt at der er flinke folk til at hjælpe mod point.
Avatar billede mugs Novice
27. april 2003 - 15:51 #4
Tak - Du vender blot tilbage, hvis du har spørgsmål.
Avatar billede terry Ekspert
27. april 2003 - 18:15 #5
well it took mugs less than 20 minutes, so it should have taken you about five, after all you have made it once before, IKKE?
Avatar billede mugs Novice
27. april 2003 - 18:19 #6
Hi terry > Aproxcimately 3 minutes, I just found an old db amd made some corrections. But basecli I agree with riversen and You.
Avatar billede nillebis Nybegynder
27. april 2003 - 22:29 #7
Hej MUGS - Jeg kunne vildt godt tænke mig en kopi af den database du har lavet omkring BOOKING af fitnesscenter samt denne database til dette spøgsmål! KAn det lad sig gøre?? ( Bare for, at få lidt inspriration) Jeg opretter bare et spørgsmål så du kan få point for det... Det skal sendes til  jespermunkholm@consultant.com hvis du vil!!1000 tak på forhånd
Avatar billede mugs Novice
27. april 2003 - 22:36 #8
Bookind db til fitness er sendt idag kl 17:10. Denne db sendes nu.
Avatar billede nillebis Nybegynder
27. april 2003 - 23:43 #9
1000 tak det var virkelig pænt af dig opretter et spørgsmål til dig imorgen.. på 100 point til dig er det ok;-) ??
Avatar billede mugs Novice
28. april 2003 - 05:42 #10
nillebis > 100 point er meget flot.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2003 - 16:09 #11
mugs => du bedes enten lægge den database tilgængelig for alle, eller levere de 100 pointz tilbage til cje!

http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§ 2.1.12
"tildele point for en løsning der ikke er tilgængelig for alle Ekspertens brugere."

Rkhdk / CoAdmin
Avatar billede mugs Novice
04. juni 2003 - 23:44 #12
rkhdk > Så er vi her igen.

Jeg har ikke nogen hjemmeside, hvor jeg kan uploade alle disse db, som jeg har lavet som eksempler for andre. Du har ganske ret i, at alle løsninger skal være tilgængelig for e's brugere. Det er de også, idet jeg sende dem til alle der beder om det.

Jeg har så sent som for få miutter siden sendt en gammel db til en bruger fra dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/330179

Jeg vil naturligvis for efter tiden ikke sende db, med mindre anmodniongen er rejst som et spørgsmål / kommentar på e.

Dette er en sag, der har været opppe at vende flere gange, også fra en anden coadmin mod mig. Jeg forklarede det samme, og ingen problemer med det.

Det er mig ufatteligt, at sagen rejses igen nu omkring 6 uger efter svaret er afgivet her på e. Det er ligeledes uforståeligt, at samme sag rejses af flere coadmin's. Taler I ikke sammen?? Det er ikke første gang en coadmin rejser dette. Du kan selv lede mine spørgsmål igennem for at finde det. Jeg gider ikke.

En anden ting er, at disse eksempler ofte kan være så komplekse, at det er vanskeligt, for ikke at sige umuligt at forklare det her på siden, og eneste mulighed er, at sende et eksempel.

Du kan blot sende mig din e-mail, så sender jeg dig db'en cje. Så kan du da bare offentliggør den hvor du lyster.

Lad mig slutte med et citat fra en vel estimeret bruger i Access-kategorien, der var ude for det samme:

"Then They can quit My account"
Avatar billede terry Ekspert
05. juni 2003 - 10:02 #13
I think you might be refering to me there mugs :o)

If I may just add a short comment:
rkhdk>As you correctly say, solutions should be accessible for ALL here on eksperten and I agree with that 110% problem is WHERE? I just dont seem to be able to cut and paste an Access database into this text box :o)

As I and others have said before, IF eksperten can make disk space available for this then we wouldnt have all these problems, and at the same time eksperten would be a BETTER knowledge sharing site.
I remember that one of the coadmins suggested we could use his web host for this as he believed there was a better chance that the information would be available in the future. My answer to that is, what a load of crap! IF eksperten require that this information is made avilabale then it is THEM who must make it possible and until then things WILL continue as before. and if they dont like that "Then They can quit My account"

rkhdk>This is NOT directed at you, but at eksperten.
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 10:09 #14
Hi terry > Correct. It is long time ago, but I remenber it as it was Yesterday. It is No. 1 on My private Top 10 for remarkable comments on this Site.
Avatar billede terry Ekspert
05. juni 2003 - 10:20 #15
You'll have to make those public too along with all your example dB's when eksperten give us the opertunity :o)
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 10:30 #16
terry > If Your latest comment was ment for Me, then I'm ready to do it.
For admin / coadmin > what about theese questions? Shall I also return theese points. Many of theese questions prove, that my db's are public: When people ask, I sent it!

http://www.eksperten.dk/spm/348454
http://www.eksperten.dk/spm/345823
http://www.eksperten.dk/spm/340957
http://www.eksperten.dk/spm/340255
http://www.eksperten.dk/spm/340095
http://www.eksperten.dk/spm/338634
http://www.eksperten.dk/spm/338321
http://www.eksperten.dk/spm/337827
http://www.eksperten.dk/spm/337718
http://www.eksperten.dk/spm/336717
http://www.eksperten.dk/spm/335760
http://www.eksperten.dk/spm/335502
http://www.eksperten.dk/spm/333555
http://www.eksperten.dk/spm/332615
http://www.eksperten.dk/spm/176608
And it is just a few.

I wonder why a coadmin has seen just this question, and not all the others!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 11:44 #17
Vi (jeg), ser kun disse database spm, pga der ligger en anmeldelse på dette spm.. og siden den har ligget der et stykke tid, så ville jeg lige afklare den.
Jeg er normalt ikke i de database kategorier.

Hvorfor de andre ikke er anmeldt, det ved jeg ikke..

Og jeg støtter 100% et sted hvor eksperter kan uploade deres ting, så de gemmes et sted *måske bør dette laves som et forslag?* jeg ved det har været oppe før, men jeg mener ikke at Admin ønsker at det sted skal ligge på samme server *virus osv..* samtidigt med at der jo skal laves en massse arbejde med at holde det sted warez fri, da det jo vil været et godt sted, hvor man kan gemme.

vi CoAdmin's snakker selvfølgelig sammen, men det er ikke altid at der lige er en online som man kan diskuter det med..

Men jeg vil tage det op med hele CoAdmin holder nu her, og finde ud af noget *forhåbenligt* ;o)
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 11:50 #18
rkfdk > Tak for din kommentar. Jeg var ikke klar over, at der er en anmeldelse på dette spørgsmål. Hvis jeg er anmeldt, vil jeg da gerne vide for hvad, og kan man se "sine anmeldelser" ? Jeg er ikke interesseret i at vide hvem der har anmeldt, men blot om jer er anmeldt, og i giver fald for hvad ;O)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 12:08 #19
mugs =>jeg mener godt at I kan se jeres "anmeldelses liste", hvor i selvfølgelig ikke kan se hvem der har anmeldt og hvem der har behandlet den.

Men jeg kan desværre ikke lige huske linket.. ser om jeg kan finde det *har ikke brugt det siden jeg blev Co ;o)*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 12:39 #20
mugs => glemte helt upload sted

Jelzin101 har dette sted til bruger der skal uploade
http://www.dinos.dk/index.php?op=10&PHPSESSID=195d7cb9eecd2ee36a2f81b11b5b8e2b
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 12:56 #21
Tak - men jeg har ikke lyst til at deltage i en side med dette indhold:

http://www.dinos.dk/index.php?op=10&act=bdfag&spm=23004929
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 12:59 #22
mugs => som sagt så er det meget arbejde med at holde sådanne et upload side "ren"
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 13:01 #23
enig
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 13:02 #24
det er jo nok også derfor der ikke rigtigt er en upload side 100% tilknyttet eksperten.dk, for hvem skal holde den "ren"?

btw.. de databaser du laver hvor meget fylder de?
Avatar billede terry Ekspert
05. juni 2003 - 13:07 #25
rhdsk>The information made available must be accessible for ALL users at ALL times, uploading to jelzin101 site DOES NOT guaranty this! The ONLY CORRECT solution is that eksperten makes this available and then its up to the coadmins to ensure its kept clean, just as it is their job today in keeping an eye on us :o)
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 13:08 #26
Hvem skal ... ? Tja, det er jo det evige spørgsmål når det drejer sig om frivilligt arbejde. Den eneste grund til, at jeg ikke tidligere har meldty mig som kandidat til coadmin er, at jeg vil kunne bakke ud hvis det passer mig. (og aldrig vil gøre det). Så længe jeg blot sidder og hjælper med et par "hints" til andre brugere, kan jeg stoppe, når det bliver for meget.

Databaserne's størrelse er meget forskellig. Det kan svinge fra 250 Kb for en db, der blot illustrerer en funktion i en forespørgsel, til flere Mb hvis brugeren efterlyser en funktion, der drejer sig om flere formularer.

Jeg har engang sendt 15 MB zippet materiale til en bruger, der gerne ville igang med Access og have eksempler på programmering.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 13:10 #27
terry => du glemmer een ting.. vi er frivillige, vi bruger vores fritid til at være CoAdmin's vi får ikke andet end et Pro medlem skab som Tak..

lige pt. så er jeg arbejdsløs, så jeg har meget tid til at være her på exp, men de andre de har Job's ved siden af.
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 13:13 #28
Arbejdsløs > Burde du ikke rette dit minisite ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juni 2003 - 13:13 #29
mugs => jeg har kun været det i 1 uge ;o)
Avatar billede mugs Novice
05. juni 2003 - 13:17 #30
rkhdk > Det kommer jo heller ikke mig ved. Men dette er jo faktisk spam, og i modstrid med reglerne ;o)

Jeg vil slutte denne diskusion og gå ud og passe mine roser og clematis. Kan I have en fortsat god dag.
Avatar billede k_n Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:13 #31
Jeg ville da blive megaglad hvis mugs vil sende hans db med BOOKING af fitnesscenter.
Er selv igang med noget ligende, og måske jeg kunne få nogle fif fra den db.

kan sendes til carlos@lite.dk
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2004 - 13:29 #32
k n > Jeg ved ikke om jeg stadig har den. Men finder jeg den, sender jeg naturligvis.
Du får en melding senere på dagen.
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2004 - 20:24 #33
K n > Beklager, men jeg har den ikke mere. Har sikkert formtteret min PC flere gange siden spørgsmålet var aktuelt.