Avatar billede the_demon Nybegynder
26. april 2003 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

k7s5a )( 1400 Thunder-Fugl

Hej!
Hvordan kan jeg ændre Multiplier på min thunderbird 1400Mhz.... Det skal måske lige siges, den sidder på et ECS k7s5a motherboard og jeg har instaleret en ny bios så jeg kan ændre fsb'en... Men når jeg kommer op på 15** låser den... Jeg vil også gerne vide hvordan man kan ændre volt'en.... Jeg har prøvet at tegne lidt på L1 Broerne, men der kom ikke en menu hvor man kunne ændre Multiplier'en (det var med min gamle bios)...

Takker :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 18:43 #1
Der er SVJV ikke mulighed for at ændre multiplier på det bundkort.
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 18:48 #2
Det hjælper ikke at unlocke cpu'n på det board !

læs her hvis du vil lege med lodekolben

http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/THE%20MULTI%20MOD%20GUIDE.htm

men du kan jo osse strege multiplieren og vCoren direkte på cpu'n
Avatar billede the_demon Nybegynder
26. april 2003 - 19:06 #3
Den hjemmeside du linker til, Grunken er den jeg fik min nye bios fra.... Der er en masse guides til hvordan man kan ændre både multiplier og volt, men.... Jeg fatter ikke meget af dem!... Grunken hvordan kan man strege multiplieren og vCoren direkte på cpu'en???
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 19:06 #4
SiS735-chipset'et understøtter ganske enkelt ikke ændring af multiplikatoren - jeg har selv haft et bundkort magen til og jeg har været godt tilfreds, må jeg indrømme :o)

Cheepo's OC-BIOS'er er en herlig ting og den øgede FSB giver et godt spark til ydelsen. 150Mhz på FSB'en er ikke optimalt, så vælg 147Mhz istedet :o) 150Mhz medfører en lavere clockfrekvens på AGP og PCI-portene...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 19:08 #5
VCore justeres på broerne nederst til venstre, mener jeg (kan ikke huske om det er L7-broerne! Det er længe siden jeg havde en tordenfugl) og multiplikatoren ændres ved at tegne nogle broer op og skære andre over.

Det gjorde jeg med mindre TB 1000 og den ramte da 1333Mhz uden det store besvær :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. april 2003 - 19:09 #6
mindre = min gamle... Er absolut ikke på toppen lige nu *G*