Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:11 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Computer til Campingvogn

Jeg har lige erhvervet mig en skøn knaus 650TF südwin campingvogn, som jeg har tænkt mig at drage til tirol i, et par gange om året. Da jeg samtidig har hørt at der er yderst kedeligt i tirol havde jeg tænkt mig at installere en computer i den. Så var det jeg ville høre om der var nogen der havde nogen erfairing med at installeren en computer i en  knaus 650TF südwin, eller forslag til hvilken computer der ville passe ind i dette "vejens luksus hjem".
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:13 #1
...ellers evt. en tilsvarende campingvogn af mærket Knaus
Avatar billede human Nybegynder
26. april 2003 - 18:13 #2
hehe, lige et spørgsmål, hvorfor tager du til tirol hvis der er yders kedeligt? ;o)

Okay, men hvis jeg var dig ville jeg nok erhverve mig en bærbar til formålet. Tror det bliver noget juks med en stationær i en campingvogn. Men det er da ikke noget jeg skal gøre mig klog på :o)

//  Human
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:15 #3
Nå jeg nu siger at jeg vil have en stationær, vil jeg have en stationær!!
Og grunden til at jeg tager til tirol er helt min egen! Bærbare computere er moget opreklameret fis, og hører hjemme på skødet af ældre damer...
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 18:21 #4
Sikke en dejlig positiv indstilling du viser der.
Hvor mange på E tror du har erfaring med at montere en pc i netop en Knaus vogn?
Det kan da være skide lige meget hvilken vogn der er tale om mht. en pc.
Alle pc´ere kan da passe ind.

"Nå jeg nu siger at jeg vil have en stationær, vil jeg have en stationær!!"
Og jeg kan ikke se at du nævner at det skal være en stationær pc.
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:25 #5
Nej, jeg nævner også kun implicit at jeg vil have en stationær, men det burde fremgå forståeligt nok.

Og det kan bestemt ikke være ligemeget hvilken vogn der er tale om, husk det er mit andet hjem du snakker om, en rigtig luksus knaus, og ikke en eller anden middelmådig bürstner.
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 18:29 #6
Jo, jeg kender skam godt til campingvogne, også knaus.
Uanset hvilken pc du vælger vil den ikke pynte i vognen, sådan er det.
Så skulle du ligefrem bygge komponenterne ind et sted. Men jeg tvivler på hvor optimalt det vil være.
Avatar billede puffin Nybegynder
26. april 2003 - 18:33 #7
http://www.knaus.de/images/produkt4yE5hGG.gif - En sådan model?

Det kan da sikkert godt lade sig gøre. Dog vil jeg dog råde dig til at have den pakket godt ned mens du kører, og så sætte den op (på fx midter bordet).

Det største problem bliver vel nok at få strøm. I en Knaus Südwind mener jeg at der sidder et stik i køkkenet, i siden et sted.

Når du sår har sat PC'en op er der jo stadig lidt plads i enderne. :)

PS. Håber ikke du vil "montere" den fast. Det vil jeg i hvert fald fraråde, og bordene i campingvogne generalt plejer ikke at være af det bedste kvalitet.
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:34 #8
Bygge komponenterne ind et sted siger du...hmmm, hmm interessant ide. Men spørgsmålet er hvor. Måske under alkoven ved rundsidegruppen, eller måske under spejlet i gaskassen. Hvad vil du mene der er bedst backside?
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:35 #9
Det er ikke plads der mangler i min nye Knaus, det er helt sikkert!
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:42 #10
Angående bordene kan jeg forsikre dem om at de er bedste kvalitet! det er trods alt knaus der er tale om. Så jo, mine planer var da bestemt at montere den fast, således at den ikke ryger rundt under kørslen! jeg har det med at give gevaldigt gas på autobahn nemlig! Jeg er jo lidt af en fart djævel.
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 18:48 #11
I så fald vil jeg helt sikkert anbefale ethver pentium 4 2000 mHz baseret system.
Denne model er yderst stødsikker, og yder virkeligt sit bedste ved høje hastigheder på autobahn.
Angående din ferie til Tirol, skal du virkelig passe på sigønerne. Med sådan en fin Knaus, vel effekten være den samme som med ravne og guld.
Min bedste anbefaling er at du ikke forlader Campingsvognen under ferien. Især heller ikke med sådan en fin computer spændt fast til din bordplade.
Avatar billede schaefner Juniormester
26. april 2003 - 18:49 #12
"Bærbare computere er moget opreklameret fis"
Hvorfor?
Avatar billede puffin Nybegynder
26. april 2003 - 18:51 #13
Hmm, ikke noget jeg ville have lyst til at gøre, men ok. Hvis du vil montere "den" eller i hvert fald skærmen fast, så skal du være sikker på at de skruer du bruger, hvis du vil skrue den fast, er gode nok, og at bordet kan holde til at blive hevet og flået i af skruerne.

Er det forresten en CRT eller en LCD skærm? Bordene er jo ikke kvali, som fx i en Bürstner eller Wilk :)
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 18:51 #14
Er pentium tysk? Jeg kunne enormt godt tænke mig noget tysk hardware til min campingvogn nemlig...
Jeg har nemlig en dyr dyr hobby med at købe tysk kram, da det ofte er af fineste kvalitet og skiller sig ud fra mængden af ofte billigt bras.
Avatar billede ebe Praktikant
26. april 2003 - 18:57 #15
jeg håber du har undersøgt hos fremdenverkehrsamt om du får kompatibilitetsproblemer med kurtaxeregulativet i forbindelse med en stationær computer?
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 19:12 #16
puffin>> Tror nu ikke stød vil være problemet, nye campingvogne er rimelig godt affjedret.

Bedste sted tror jeg ville være i et af magasinerne.
Avatar billede puffin Nybegynder
26. april 2003 - 19:17 #17
Jeg tænkte også lidt på magasinerne, men så igen. Det er ikke til at komme derned hele tiden, og også lidt besværligt, hvis man er doven. Hvis man nu ofte skal have CD'er i og tænde/slukke computeren, så bliver det, synes jeg, lidt besværligt.

Jeg ved skam godt at dei dag er godt affjedret, men rundt i sving, eller hvis der står en ~20 kg. tung skærm på bordet, så vil affjedringen ikke være nok. I hvert fald ikke i alle tilfælde.

Man kan jo sætte selve kabinettet fast i siden under bordet, så vil der ikke være problemer med det. Det er kun skærmen jeg ville være bekymret om.
Avatar billede lars_frank Nybegynder
26. april 2003 - 19:33 #18
jaja, interessant alt sammen! hvad med muligheden for ophæng til både skærm og kabinet under loftet! i nogle gummistropper evt. Eller måske i sådan nogle som spisebords lamper hænger i, så man kunne hæve og sænke dem! se det kunne være smart! ja, det tror jeg, jeg gør.
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 20:23 #19
Skærm problemet kunne løses med en ophængt tft.
Og når jeg siger indbygning mener jeg indbygning, ikke fastbygning af kabinet.
Indbygning som jeg selv har gjort her:
http://www.backside.dk/mod.php
Avatar billede karl_heinz Nybegynder
26. april 2003 - 22:31 #20
Jeg har også engang bygget en brødrister ind i et vatrineskab. Fik dog lidt problemer med afkølingen, men ikke mere end lidt acetone kunne klare.