Avatar billede kurtbrian Nybegynder
26. april 2003 - 14:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

begrænsning af båndbredde

Findes der et program hvor man kan begænse hvor meget en computer på et lan kan tage af den fææles båndbredde, så man slipper for at fx. en ftp server stjæler hele ens forbindelse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2003 - 16:19 #1
Ikke et program, men nogle switche kan, f.eks. nogle af ciscos bedre modeller
Avatar billede kurtbrian Nybegynder
26. april 2003 - 16:51 #2
Det er nok ikke en mulighed....
Avatar billede kenp Novice
26. april 2003 - 18:27 #3
Bufferzone, jooo der er 1 program som kan gøre det, men det kræver at du opstiller en seperatserver til at stå og afvikle det.

men det koster jo også
http://soho.sygate.com/products/access_ov.htm
Avatar billede burningice Nybegynder
27. april 2003 - 00:14 #4
kenp>> man kan også stille en *nix-maskine op som router. Der kan man endda lave regler for enkelte porte (se f.eks. opsætningen på vores skolenetværk: http://net.itc.dk/ under netregler)
Avatar billede kurtbrian Nybegynder
27. april 2003 - 09:52 #5
jeg havde jo hpbet et lille forsiktigt shareware prog. men man skal åbenbart op på de store firmaers produkter for at find sådan noget...
Avatar billede kenp Novice
27. april 2003 - 09:57 #6
cyberfessor jeg vist godt det med unix/linux maskine kunne klare det, men det har jeg desværre slet ikke forstand på hvordan det kan gøres, så det ville være dumt at rode med for mig :)

kurtbrian -> nææ man skal ikke nødvendigvis op i de dyre produkter, men så skal du sætte en computer op med linux/unix som cyberfessor skriver