Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
26. april 2003 - 12:26 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

TV brændt af - kan den repareres?

Mit gamle philips TV fra ca. '87 døde for noget tid siden. Jeg vil gerne have at vide hvad der mest sandsynligt er gået i stykker i den, og om det kan betalelse at reparere sådan noget skidt.

En måned før startede den med at knitre højlydt af og til samtidig med at billedet forsvandt for et splitsekund. Da den gik helt ned gik billedet i sort, lyden forsvandt, og det begyndte at lugte brændt, hvorefter jeg valgte at hive stikket ud.

Mit gæt er nok at det ikke kan betalelse at reparere på den, men vil lige høre nogen med kendskab til det inden den ryger på lossepladsen.
Avatar billede don_z Nybegynder
26. april 2003 - 12:28 #1
Sådan noget gammelt bras kan vist godt sparkes ad H til. Og det kan godt betale sig at investere i et nyt TV.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2003 - 12:44 #2
har du en loddekolbe kunne du se efter koldelodninger, især i højspændingsdelen.
Ellers vil jeg nok sige at det er på tide at udskifte den, ellers risikerer du blot at der kommer flere fejl til og lad være med at sende den til reperation, det bliver hurtigt for dyrt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2003 - 12:48 #3
Har du en hund eller kat der fælder kan der ha' samlet sig hår i og omkring højspændingsburet med overslag til følge, især når luftfugtigheden er høj.
Knitren kan også stamme fra overslag ved billedrørets højspændingstilslutningen, det kan være farligt at rode med, især hvis man har dårligt hjerte ;o(
Avatar billede ravn1 Nybegynder
26. april 2003 - 12:53 #4
hmm... vores topmodels tv´er på arbejdet(>10.000) koster omkring 7.000 at reparere hvis billedrøret er strøget(det sker desværre, også på nye og dyre tv)... Så med mindre at det kun er kondensatoren der er "røget", og du kender en der kan udskifte... så ville jeg sige Bye bye ;)

Hvis jeg skal anbefale dig et nyt og billigt 4:3 formats tv, ville jeg sige det Radionette 29" elgiganten har... det koster 3300kr... det har et Philips billedrør i(tilsvarende det der der er i Philips 28" til 5000!)... Derudover har det et virkeligt skarpt billede(Især prøvebillede), split screen txt, 16:9 omskifter, Automatisk lydregulering, og en sindssyg nem menu ;)

Ellers vil jeg sige 28" Widescreen Philips, som er kåret af EISA som årets tv 2002... det har 1200 siders txttv hukommelse, 100Hz Digital Scan(bedre end normal 100Hz da den scanner samme linie 2 gange på samme tid, frem for en enkelt gang) og Fladt billede som gir dig lidt færre reflektioner ;) Men det koster også 7000 :/ Men man får også noget for pengene...
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
26. april 2003 - 14:05 #5
Det tænkte jeg nok - den ryger ud, da jeg ikke aner en dyt om indmaden.

@ravn1
Har du et produktnr. på det philips TV til 7k?

Krav til det nye skal være 100hz, helt fladt billede og WS. Er der andet man bør være opmæksom på ved køb af fjernsyn?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
26. april 2003 - 16:16 #6
helt klart... det er meget man skal være opmærksom på... jeg er selv sælger i radio/tv i elgiganten... så jeg kan kun svare dig på de produkter som vi fører(da jeg ikke kender andre)... dog er jeg 95% sikker på at vores udvalg er bredt nok til at repræcentere tv markedet :)

Det Philips tv jeg snakkede om hedder 28PW8707(altså 28", Philips Widescreen, og så prod. nummer)...
Hvis du er villig til at springe en tand længere op i pris, kan du kigge efter Digital Natural Motion... det har 8707´erens storebror 8807(som vi har til 9700kr for 32" udgaven og 7999 for 28" udgaben)... Det gør at billedet bevæger sig langt mere glidende... Det er overdrevet gejl... Det kører billedet i flere "lag", så den hele tiden ved hvad der kommer, og så laver "motion compensation" for at der nu kommer en stor ændring i billedet... det er totalt nice... men også lidt dyrt...

Hvis du skal endnu længere op i fede ting, skal du lede efter et Philips tv med Pixel Plus... men det billigste vi har på arb koster 20.000 for et 32"... og det er ikke dobbelt så meget værd efter min mening(selvom det er pisse lækkert billede... 33% flere vandrette linier... men de oplyser desværre ikke om den reelle opløsning i pixels...)...
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2003 - 17:25 #7
Jeg var slet ikke klar over at spm. gik på, hvad der findes af nye TV og til hvilke priser.
Jeg er da helt ked af at jeg kom med et forkert svar, men hva'!
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
26. april 2003 - 17:46 #8
Stadig tømmermænd Retaxes :-)

Tak for udmærkede svar allesammen og god weekend!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2003 - 17:50 #9
3dmaxer> drikker kun kaffe&te, det andet er jeg for gammel til ;o)

takker for pointene..
Avatar billede ravn1 Nybegynder
26. april 2003 - 19:02 #10
retaxes... jeg tror ikke han tog skade af at få noget at vide han ik spurgte om, da vi begge svarede nej til spørgsmålet :>
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
26. april 2003 - 19:32 #11
@Ravn1
Nej det tog jeg ikke skade af. Det var meget brugbare informationer. Elgiganten burde give dig provision for dette, da det ikke er utænkeligt at du har skaffet dem en kunde :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. april 2003 - 21:36 #12
ravn1> nej, det var blot for at gøre opmærksom på det spm. drejede sig om.