Avatar billede bigbang Nybegynder
26. april 2003 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af *.avi vidio filer

Jeg har en stor *.avi fil som fylder 400 MB, Selve klippet at optaget med et capture prg. Klippet varer ca. 2 min. Har efter utallige forsøg med forskellige avi programmer prøvet at få størrelsen bragt ned til et par MB, men det er ej lykkedes. Er der nogle der ved hvordan man gør, evt. hvilket prg. der er lige til at bruge? På forhånd tak.
Avatar billede bpraem Nybegynder
26. april 2003 - 10:07 #1
Er med på en lytter  !Har nemlig samme problem !
Avatar billede extream Nybegynder
26. april 2003 - 10:31 #2
Du kan bruge adobe premier til at komprimere, alt efter hvilket grafikkort du har skal du bruge et codec. Her er divx et udmærket komprimerings værktøj. Har fået en 400 mb fil ned på 27 mb uden væsenlig kvalitets fald.
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. april 2003 - 13:57 #3
VirtualDub samt DivX-codec'et!!
www.virtualdub.org og www.divx.com/divx (hent IKKE pro-versionen)

For at komprimere skal du vælge Video->Compression og så vælge dit codec (DivX). Tryk så på Configure, og sæt bitraten... Jo lavere, jo bedre komprimering og jo mere kvalitetstab...

Hvis lyden også skaæ komprimeres vælger du Audio->Compression og her kunne du måske vælge MPEG Layer 3... Måske skal lyden først konverteres til et andet format, det vælger du under Audio->Conversion...

//hermandsen
Avatar billede bigbang Nybegynder
26. april 2003 - 16:48 #4
Ok, tak skal i have. Pointene går til Hermandsen da hans løsning blev brugt.
Avatar billede bpraem Nybegynder
26. april 2003 - 17:32 #5
Hermanden >> Gider du ikke lige kigge på dette spørgsmål ?? Det kan være du kender en løsning !?
Avatar billede bpraem Nybegynder
26. april 2003 - 17:33 #6
glemte lige denne her !
http://www.eksperten.dk/spm/343763