Avatar billede the-webghost Nybegynder
26. april 2003 - 09:56 Der er 3 kommentarer

Kryptering

Hej eksperter!

Jeg vil gerne kunne lave en kryptering i PHP, men jeg er ikke helt med....
Krypteringen skal foregå sådan her :
kryp.php?kryptering=w3ituhwkrejthwek4jyhrdfkjh3wret
F.Eks....
Er der nogle der kan hjælpe mig med problemer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2003 - 10:00 #1
Prøv lige et forklare hvad det er du vil.
Avatar billede the-webghost Nybegynder
26. april 2003 - 10:01 #2
Okay...
Jeg har en side....kryp.php
Den vil jeg gerne have beskyttet således, at hver gang en bruger logger ind på mit brugersystem, så kommer der hver gang en ny kode/kryptering til kryp.php
Krypteringen til kryp.php vil jeg gerne have til at se sådan ud : kryp.php?kryp=3wtoeuwhgkdjfgh hvis det er det som krypteringen er!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2003 - 10:08 #3
Hvis jeg forstår dig ret, så er det ikke som sådan kryptering du skal
have? Du skal have en kode, som kan checkes til at være korrekt eller
ej, og dermed tillade eller afvise en besøgende.

Men er det ikke noget man plejer at lave med sessions - altså: du
registrerer i dit brugersystem i en session, at der logget en besøgende
ind, og så i kryp.php kigger du efter i din sessionsvariabel.

Men ellers er det nok http://php.net/md5 du skal bruge