Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. august 1999 - 21:47 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

Til Admin -> Bannere

Kan i ikke lade være med at bruge bannere i JAVA (Java Applets) da det totalt smadrer min browser, (IE + NS), og nej det er ikke pga. min computer er for langsom, da det er en PII 300Mhz, 256 MB RAM, WinNT, ovs.

Det er banneret fra: http://www.itwebnet.dk/ jeg snakker om, jeg gidder ikke besøge eksperten.dk, før der kommer en anden annoncør.

PS: Det er pisse ireterende, jeg kan næsten ikke komsentrere mig om at skrive Svar/Komentarer, da teksten først kommer ca. 5 sekunder efter man har skrevet det, så goodbye for now. :-((((((((
Avatar billede jumper Nybegynder
20. august 1999 - 21:53 #1
Ja for ind i hede hule helvede!

Jeg tjekkede efter og mit system, amd k6 233 Mhz,  bruger 93 % af cpu tiden når det lorte banner bliver vist!

Jeg snakkede også med dontron om det, han har en PIII 500 Mhz, og der brugte den "kun" ca. 82 %!

Jeg har også skrevet til itwebnet.dk og brokket mig for vildt, det er da godt nok den dårligste gang Java kode jeg nogensinde har set!!!

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
20. august 1999 - 21:59 #2
Nå ja, jeg glemte også at tilføje, at så længe det banner bliver vist på eksperten.dk har jeg slået Java fra i min browser, hvilket kan være ret ufedt på andre hjemmesider, hvor jeg så skal hoppe frem og tilbage og slå det til og fra :(((

Fjern det banner eller få dem til at lave noget bedre kode!

Ej, jeg har en bedre idé! Jeg tilbyder hermed at lave det 100% ens i DHTML til dem, ganske gratis, blot jeg slipper for at se den Java applet!

Det vil køre mange gange hurtigere, fylde mindre og blive hentet hurtigere!!

/Thor
Avatar billede snowball Novice
21. august 1999 - 00:21 #3
Jeg kan sgu ik' forstå hvad i brokker jer over !!!

På min PII 300Mhz med 128mb ram, bruger IE kun 1-3% af processor kraften når først siden er loadet !!!

Snowball
Avatar billede Dan Nim Seniormester
21. august 1999 - 01:48 #4
hummm, men, andre har måske problemmer ang. Java.

Personligt HADER jeg selv java, så jeg kan ikke se nogen grund til at der kommer et Java Banner op når jeg ikke selv ønsker det :o(
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 02:30 #5
snowball, snakker vi om det samme banner? Dontron har en PIII (3) 500 Mhz, hvor den Java Applet brguer ca. 82 % af cpu-tiden!!!!!!!!!!

Uanset hvad er det nok den definitivt DÅRLIGSTE Java kode jeg nogensinde har set, og jeg har set en del ;)

Helt ærligt, det er en simpel tekstscroller, den burde ikke tage en skid cpu-rid. Jeg har for helvede lavet en sinusscroller i Javascript, der nakker 15 % af cpu-tiden ved en fuldskærmsopløsning! Og, det var den første udgave. Efter jeg optimerede koden var jeg nede på 5 % af cpu-tiden!

Vi (ihvertfald mig) må vel konkludere at itwebnet.dk har en ret dårlig Java programmør, der stinker for vildt hvad angår programmering ;)

/Thor
Avatar billede admin Novice
21. august 1999 - 02:38 #6
Jeg har deaktiveret bannersystemet indtil problemet er løst.

Javaen kører fint / ok i IE men giver voldsomme problemer i Netscape.

Beklager endnu en gang !  :)
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 02:41 #7
Nej, den kører IKKE fint i IE. Jeg sidder her med IE 5, og har også tester det i IE 3 og 4 samt Netscape 3 og 4, go resultatet er det samme!!!!

Helt ærligt, min amd k6 233 Mhz burde ævre nok til at køre en lorte Java applet. Men næh nej, vi skal absolut lave så dårlig kode at det kører af lort til!

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 02:44 #8
Nå ja, det skal da lige tilføjes at når jeg kører IE 5 crasher systemet ca. 25 % af gangene når den Java applet kommer på.

Hvis det er IE 3 eller 4, eller Netscape 3 eller 4, er det værre ;)

Er der ikke et mindste kvalitetskrav der kan trækkes på overfor annoncørerne?

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 02:48 #9
Forresten, tak for den deaktivering af bannersystemet. Jeg har opnået en 150 % hastighedsforskel allerede nu, når jeg surfer på eksperten.dk ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 02:48 #10
jeg forstår jer heller ikke... jeg har en PII 300 med 64 RAM, jeg har ikke oplevet problemer med det banner, selv om jeg ogsp er træt af java apletter, især til knapper og menuer...
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 02:52 #11
Tja, så er du og Admin åbenbart meget heldig med jeres superopsætning af Windows ;)

Generelt er der ikke andet en brok over det Java Applet banner

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 03:09 #12
hehe det er bare jer der ikke kan fide du af det *G*
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 03:10 #13
Tja, så er vi åbenbart mange )

/Thor
Avatar billede stroehm Nybegynder
21. august 1999 - 03:16 #14
jeg syntes bare at det er for dårligt at i ikke køber hardware fra enten silicon eller intergraf, vi snakker jo om at hente post og svare på spm...
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 03:41 #15
Stroehm, hvad har det med noget som helst at gøre om vi køber hardware fra sillicon eller intergraf?

Vi brokker os over en dårligt kodet Java Applet, der sløver vores system ned, når den vises som reklame på eksperten.dk

Din kommentar minder mest af alt om reklame.

/Thor
Avatar billede snowball Novice
21. august 1999 - 10:19 #16
For lige at få det helt på det rene, så er det banner hvor en tekst hører hen over en sort baggrund, men en tekst i stil med <www.dit-navn.dk> og så noget andet, ik' ???

Hvis det er det, så fatter jeg stadig ikke hvordan jeres browser kan du så meget CPU kraft.

Snowball
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 10:59 #17
>>Det er den, den smadrer både IE5, NS4/5 på min, comp.

>>All
og NEJ den er ikke dårligt opsat, den er justeret på selv de mindste punkter, for at få den til at køre mere stabil/hurtig.

Den første udgave af banneret (for at par dage siden) kørte fint, ingen problemmer, men den de bruger nu, smadrer IE/NS

>>Admin
Tak for deactiveringen af bannersystemet
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 11:17 #18
kan i ikke se at stroehm bare skriver det ironisk?
Avatar billede orskov Nybegynder
21. august 1999 - 12:00 #19
JA, jeg beklager meget at vort bander <www.dit-navn.dk> irriteret nogle af ekspertens brugere, men dette bander er noget vi har købt ude i byen, - Hvad kan man lære af dette ? Pas på hvor man handler.

Ud over dette, har vi ingen problemer hos IT-Web Net. Jeg beklager endnu en gang MEGET! Mvh. Morten Ørskov
Avatar billede steel Praktikant
21. august 1999 - 12:29 #20
Thor/jumper,

  Hvis du har nogle problemer med vores lille applet må du snakke med os. Det ser ud til at du har bandet nok til at få vor opmærksomhed...
  Kom så ud med det - hold intet tilbage...

Mvh.
Torben Vesterager
/AdStorm.com
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 12:57 #21
Det er noget af det dårligst JAVA kode jeg har set, og til de priser i tager for det burde det FANDME være iorden
Avatar billede steel Praktikant
21. august 1999 - 13:04 #22
Kære Michael,

  Det nytter jo ikke noget bare at brokke sig. Applet'en ER optimeret BÅDE mht. størrelse (9.4 kb inkl. grafik) OG cpu-forbrug (PII-400MHz):
  Max. 5% ved Internet Explorer 5
  Max. 4% ved NetScape Navigator 4.5

  Du bør komme med konstruktiv kritik, så vi kan rette det, du klager over. Ring mig evt. op på 33 36 92 42.

Mvh. Torben Vesterager
/AdStorm
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 13:24 #23
btw, har i ikke en URL til et eller andet sted hvor jeg lige kan se banneret hele tiden?

så kan jeg også lige teste hvordan det kører på min
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 13:28 #24
Det er ikke størelsen jeg brokker mig over, men jeg har jo sagt op til flere gange mit system fejler ikke noget, og jeres applets (også dem på jeres website) smadrer IE/NS (eller fryser dem, så man må lave en Kill->IE/NS via NT's taskmanager), og det er PT. kun jeres applets den gør det ved, ikke alle de andre jeg har set på andre sider, jeg kan ikke komme komme med andet info, da jeg ikke er inde i JAVA
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 13:29 #25
Avatar billede snowball Novice
21. august 1999 - 13:51 #26
Mht. de bannere som 127... henviser til, så er jeg enig med jer i at de ta'r for meget CPU kraft. Ca. 90% i både NS og IE på min PII 300Mhz med 128mb ram. Men det banner som var her på Eksperten af samme slags, brugte kun ca. 1-3% af CPU kraften når først siden var loadet. Hvordan det kan gå til forstå jeg ikke helt, men en eller anden forskel må der jo ha' været.

Snowball
Avatar billede steel Praktikant
21. august 1999 - 14:05 #27
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at KontorNet-banneret vist ikke blev solgt, så det er i en uoptimeret tilstand.
  Det kunne lyde som om, der er opstået en fejl i JVM'en. Prøv at slå java-konsollen til og se, om der er nogle fejl-meddelelser.

Mvh. Torben Vesterager
/AdStorm

Avatar billede firstai Nybegynder
21. august 1999 - 14:23 #28
Hej Cyberesben.

  Du kan se banneret på

http://www.adstorm.com/itwebnet/barebanneret.htm

Mvh,
  Brian Sandberg
  AdStorm
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 14:32 #29
på min computer tager netscape, med 2 åbne browsere og et mail vindue, 11% når banneret kører
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 14:36 #30
i Explorer bruger det ca. 14% af tiden
Avatar billede firstai Nybegynder
21. august 1999 - 14:52 #31
Hej alle

  Hmmm... 11% og 14% på en 300Mhz, det er vel ikke et uoverkommeligt dræn.

  Personligt har jer ikke set banneret crashe en browser, eller bruge mere end nogle få procent processortid, på nogle af de maskiner det har kørt på.
  Måske nogle af jer med Dual P3-600 maskiner, hvor det bruger >90%, gider se om der er nogle fejl i javakonsollen, og så poste dem her?

Mvh,
  Brian Sandberg
  AdStorm

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 18:03 #32
>>firstai det er da hamrende ligegyldigt om du har set det, jeg har oplevet det flere gange med jeres forbanede møg banner.

Og hvis den bare brugte under 30% så gjorde det heller ikke noget, men det GØR DEN IKKE
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 18:39 #33
steel/Torben og firstai/brian,

Så jeg fik da jeres opmærksomhed ;=

Jeg er inde nu og se på jeres Java banner til CDNow,

http://www.adstorm.com/banner4.htm

og den nakker 100% cpu-tid fra mig! Mens jeg skriver dette går der ca. 4 sekunder før hvert bogstav bliver vist, hvilket da må betegnes som uacceptabelt!

Jeg har taget et screenshot, hent det på

http://www.larholm.dk/javafejl.jpg

Det samme gør sig gældene ved

http://www.adstorm.com/itwebnet/barebanneret.htm

Jeg er ingen Java ekspert, så jeg ved ikke hvor fejlen ligger. Umiddelbart ville jeg dog selv have lavet banneret til itwebnet.dk med DHTML, det ville tage kortere tid og hente, køre hurtigere og virke ens!

Selvf. kan man ikke bruge Javascript og DHTML til et banner som det I har lavet til CDNOW, men DHTML kan dog det samme når vi snakker om jeres tekstscrollere.

/Thor thor@larholm.dk
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 18:50 #34
Wow, sikke en timeløn I ta'r for jeres arbejde!
Jeg tror lige jeg hæver min timeløn, lige nu ta'r jeg kun 300 kr i timen for Javascript og DHTML programmering ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 18:57 #35
min netscape tager 45% med CDnow banneret
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 19:05 #36
Jeg testede det CDNow banner i IE 5, IE 4 tager den "kun" 90%

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 19:06 #37
for at gøre det samme som jumper så her et billede fra min comp.:

http://www.michael-jensen.dk/screen.gif
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 19:07 #38
For dem som ikke har NT, så er den røde streg kernetider, og den grønne (den der er i toppen ved 100%) er CPU forbrug
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 19:48 #39
Der er fejl i jeres kode, fik lige følgende meddelelse da jeg var inde på jeres site:

An exception of type 'java.lang.NullPointerException' was not handled.

Would you like to debug the application.
Avatar billede firstai Nybegynder
21. august 1999 - 20:23 #40
Hey...

  For det første, alt andet end banneret på http://www.adstorm.com/itwebnet/barebanneret.htm er beta, og skal ikke forestille at være debugget eller optimeret overhovedet.  Er der NOGEN hvor itweb banneret tager 100% på vores site?  (for fanden, vi har en 100mhz sekretær-maskine hvor det kører ok!) Hvilken os/browser har I?

  127...  Fik du din nullpointerexception på itweb banneret???

Mvh,
  Brian Sandberg
  AdStorm
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. august 1999 - 20:33 #41
Yep, og det info du vil have:

OS: Windows NT DK SP5
IE: IE5 (ja se screenshotet, der står den præcise ver, i titel linjen)

Og info om min comp. (se mit website, under Andet->Min Comp.) du kan finde adressen under mit Username
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 21:09 #42
itwebbanneret på jeres site ta'r, som tidligere nævnt, også 100% ved mig. Kig på http://www.larholm.dk/javafejl.jpg

OS: Windows 98 DK
Browsere: Netscape 3, 4.08 & 4.6 samt IE 3.01, 4.01 og 5.0 (5.00.2314.1003IC)

/Thor
Avatar billede firstai Nybegynder
21. august 1999 - 21:41 #43
Hmmm.

  Thor, dit screenshot er fra et andet
banner; det SKAL bruge alt tiden ;-)
  Jeg har lige lagt en ny version af
skidtet op på sitet, compilet i debug
udgave.
  Gider I køre den igen, lade den stå
en omgang eller to, og så ellers se
om der er en fejl i java-konsollen (under Vis menuen).
  Det er rel. fustrerende fra min side; på alle de forskellige computere i bygningen her kører det både fejlfrit og
rasende hurtigt.  Kan man udløse en fejl kan man rette den.
  I øvrigt er der 300 (eller hvor mange
points jeg har til den tid) til den der
kommer med info der fører til en løsning :-)

Mvh,
  Brian Sandberg
  AdStorm
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 21:44 #44
firstai,

Det var da http://www.adstorm.com/itwebnet/barebanneret.htm som jeg var inde og kigge på?

Er det den samme adresse til den nye version?

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. august 1999 - 21:47 #45
brian er det også dig der laver sandberg hardware?
Avatar billede jumper Nybegynder
21. august 1999 - 21:53 #46
Jeg var lige inde og kigge igen på http://www.adstorm.com/itwebnet/barebanneret.htm

Det kører meget bedre nu, kun op til 9-10%, men når den zoom ind tekst kommer flyver det op på 100% igen !

Kig på http://www.larholm.dk/javafejl-igen.jpg

Jeg startede først målingen efter jeg kom ind på selve siden.

/Thor
Avatar billede Slettet bruger
22. august 1999 - 00:10 #47
Java er til for at , være sikker på at telefonselskaberne tjener lidt ekstra. Et tip! prøv for sjov skyld at bruge Opera, når i går på eksperten. Det er noget som rykker>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. august 1999 - 00:13 #48
JA, og den magler en helves funtionalitet, har et kanont dårligt userinterface, og an masse andet som jeg ikke gider nævne her.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 1999 - 01:22 #49
OPERA VIRKER DER HVOR DEN SKAL VIRKE :O) . Det er ogås derfor den er så hurtig den lille myr. Du opsætter den efter behov. Det har også sine fordele. Men ok Dem som har de hurtige maskiner HAR INGERN GRUND TIL KLAGEN. HELLER IKKE VED JAVA. Det skal engang til for at gøre siderne smarte. Jeg sidder her og tøffer med min pentium 133 tøf tøf.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 01:48 #50
kan du ikke lige skrive en sammenligning med netscape/IE

altså hvad som der er i de store browsere, og som også er i opera?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 1999 - 09:16 #51
Det er rimeligt nemt, for Opera er en browser helt uden plug-in. Følgende Plug-in er anbefalet:

T&T DjVu!, Adobe Acrobat, AnimaFlex, Animated Widgets, Asymetrix Icon Author ,Beatnix Sound, Chemscape Chime, CPC View,Calendar Quick, Corel CMX, Cosmo VRML player, Crescendo, EchoSpeech, Envoy, IPIX, Java Plug-in version 1.1.2 , Lurawave, Lightning Strike, Koan Music ,Macromedia Shockwave Director, ModPlug, MegaView, QuickTime, RealPlayer G2, Shockwave Flash, VDOLife, Vivo Player,
Yamaha Midi Plug-in.

Den har ikke så mange muligheder som de 2 store browsere Netscape og Internet Explore. Jeg ser Opera, som et lille stykke praktisk værktøj, når man bl.a skal rundt herinde på Eksperten. Så kan man med de langsomme og små  maskiner spare en del opkoblingtid. Det er et Stort plus for Eksperten, at man kan bruge Opera her! :o)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
22. august 1999 - 22:12 #52
Min Pentium II 400 Mhz og 180 Mb ram  bruger også kun mellem 1-3 %
Avatar billede firstai Nybegynder
22. august 1999 - 23:06 #53
Hej alle.

  Nå drenge, nu må det være nok.  Jeg er kommet til følgende konklusion;
  De første problemer (virkede i IE men ikke NS) var fordi selve giffen med logoet ikke var uploadet (skummelt, men ikke vores fejl).  Det får NS til at prøve at loade i lang tid, mens IE leveret et tomt billede rel. hurtigt.
  CPU-forbruget opstår i et eneste graphics.drawImage() kald involverende skalering, som på nogle enkelte af jeres JVM'er tager uforholdsmæssigt meget tid.  Normalt burde dette tage en procent eller to.  Det er ikke pga. grafikkort eller processor; jeg prøvede det på en server med et <200kr skod pcigrafikkort, og på en 100mhz pentium, og der var ingen problemer.
  Eneste tilbageværende mulighed må være JVM'en.  Stretchblits bruges sikkert heller ikke så tit derude, så jeg tror gerne I ikke er stødt på problemer før.  Se om I ikke har mulighed for at opgradere.
  Jeg har i øvrigt lagt _endnu_ en udgave af banneret ud, det sædvanlige sted. Det bruger nu IKKE stretchblits, og burde køre på selv den argeste 486.

Mvh,
  Brian Sandberg
  AdStorm
Avatar billede jumper Nybegynder
22. august 1999 - 23:16 #54
bedre, bedre!!

For det meste bruger den nu kun 5-6%, selvom den dog stadig hopper op på 100% i ca. 3-4 sekunders varighed. Dernæst hopper den ned igen til de 5-6%.

Jeg tror sgu' jeg opgradere min JVM ;)

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. august 1999 - 23:32 #55
Jeg har den seneste udgave af næsten alt hvad jeg har på min comp. så det tror jeg ikke er problemmet på min comp.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. august 1999 - 23:33 #56
Men java er koblet fra hele tiden nu pga. jer, synd for de sites som har lavet nogle ardentlige Applets
Avatar billede jumper Nybegynder
22. august 1999 - 23:34 #57
Microsoft har lavet en opdatering til deres JVM i IE 5, den tror jeg at jeg henter.

127... har du hentet den?

firstai, hvilken JVM kører du med?

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. august 1999 - 23:35 #58
har du et link?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. august 1999 - 23:36 #59
husk bare lige jeg bruger en US version
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 23:41 #60
kan man opgradere jvm i netscape?
Avatar billede villadsen Nybegynder
24. august 1999 - 01:20 #61
Jeg er bare nysgerrig:
På adstorm.com kan man se at KontorNet er en afvist kunde (underligt at skilte med det, men ok), men alligevel er der et eksempel på et banner der er lavet for dem.

Er det ikke skørt?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 1999 - 09:16 #62
http://www.adstorm.com/banner4.htm har jeg lige været inde at kikke på. Uha min maskine står stadig og klager sig. Jeg håber ikke dette bliver fremtidens standard. Så bliver surferiet minimeret på nettet, eller også kommer reklamefjernerne rigtig i brug. Dem som har lavet denne side bør udvikle, så en bliver lettere, at åbne, Ellers giver dit ikke optimal kontakt til kunderne. Det er nok at se, at programmørerne i dag, har masser af kapacitet på deres maskiner. Kunsten er at lave noget, som ikke fylder meget og er kvik. Jeg ville ikke betale kr. 50.000, for sådanne noget bras! Kære programmere, Tag jer nu sammen, og fremstil nogle produkter som er brugervenlige.
Avatar billede snowball Novice
24. august 1999 - 09:24 #63
Det er da ellers noget af en betalingsfrist de har: Løbende time + 30 minutter *G*

Snowball
Avatar billede bitnissen Nybegynder
12. juni 2000 - 21:46 #64
mit system:
win2000
IE5
256 Ram
P2 400 MHz Processor...

CPU Usage:
Inden banneret kom frem:
Efter banneret kom frem:

Jeg kender ikke umiddelbart til Java-programmering, så jeg skal ikke sige hvor fejlen ligger, men det må da være en fejl i et script =)