Avatar billede bv32 Nybegynder
25. april 2003 - 22:16 Der er 15 kommentarer

Installation af ny boot drive

Jeg har købt en ny 60 GB hard disk som skal erstatte den gamle på 4 GB. For at gøre det har jeg lavet tre partitioner på den nye hard disk, den første på 4 GB. Her har jeg så kopieret den gamle hard disk til (med operativ systemet). Når jeg så bagefter sætter den nye hard disk som master (og fjerner den gamle) kan computeren ikke finde operativsystemet. Jeg får at vide, at den har configuration/registryproblemer og at jeg skal køre regscan (det virker ikke, den kan ikke finde regscan). Hvad kan jeg gøre ved det? Ville det hjælpe at installere den nye hard disk som boot drive i stedet for bare at kopiere min boot partition til den? Den nye harddisk virker fint som anden hard disk.
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 22:26 #1
jEG ER IKKE sikker på, at du "bare" kan kopiere dit botdrive sådan som siger.
Geninstaller hellere, så får du en frisk installation, og sæt så din gamle hd som slave eller sekundær master og kopier de data du har brug for. Det bliver meget bedre...
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 22:28 #2
Det vil jo svare til at du køber en Windows og installerer, og siden giver denne til alle dinne bekendte på samme måde som du foreskriver.
Jeg tror dog, at der findes programmer som kan klare opgaven, men ved ikke meget om det. Det næmmeste vil nok være mit forslag
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 22:31 #3
du skal have den nye som boot med ny installation, den er hurtigere, se evt mit spørgsmål her, der svares også på opsætning af drev. Du kan evt partionere dit nye drev i et mindre c-drev og et d-drev
http://www.eksperten.dk/spm/341069
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 22:32 #4
det har du jo gjort(partioneret)undskyld
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 22:34 #5
jeg har et program der hedder Drive image 4. jeg tror faktisk det vil kunne gøre det du har forsøgt, men jeg har ikke prøvet det selv.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. april 2003 - 22:36 #6
Hvilket styresystem ???
Hvordan har du kopieret styresystemet over ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. april 2003 - 22:39 #7
Man kan sagtens gøre det, også uden Ghost og Drive Image, men vi er nødt til at vide hvad styresystem du kører
Avatar billede fromsej Praktikant
25. april 2003 - 22:41 #8
Det nemmeste må da være at installere styresystemet på den nye HD, og så kopiere det over du skal bruge bagefter.
Avatar billede bv32 Nybegynder
25. april 2003 - 22:48 #9
Jeg kører Windows XP. Det er nok nemmest bare at geninstallere det på den nye hard disk...
Avatar billede bv32 Nybegynder
25. april 2003 - 22:50 #10
Jeg har bare kopieret hele den gamle hard disk over til den nye v.h.a. Seagates Discwizard sw (det er en Seagate hard disk).
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 22:50 #11
Ja gør nu bare det. Så kommer det i hvert fald til at virke for dig. Find alle dine opdaterede drivere og div. og læg dem på den gamle disk, så er de lige til at installere og du slipper for at lede i skufferne efter de gamle
tak for nu, håber du for held med det
Avatar billede c-holst Novice
29. april 2003 - 12:43 #12
Lukker ikke lige så, når du kommer på nettet igen, held og lykke med arbejdet
Avatar billede c-holst Novice
05. maj 2003 - 12:36 #13
en uge er gået, hvordan går det så
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 07:33 #14
så er det vist tid til at lukke eller kommer med lidt respons om hvordan det går
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:10 #15
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten