Avatar billede dj_bobo Nybegynder
25. april 2003 - 21:06 Der er 13 kommentarer

blå skærm i xp

Er der ikke en der kan fortælle mig en lille ting?? min kæreste har winXp lagt ind på sin com.. Der var også 98 inde... Men den blev ved med at lave blå skærm og genstarte.. så formateret jeg komputeren... men fejlen kommer stadig.. hvorfor det?? er der noget man kan gøre ved det????
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2003 - 21:07 #1
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 21:12 #2
når samme fejl kommer i to installationer, kunne der vel være tale om en eller anden form for hardwareproblem...Kender ikke lige xp så godt, men i enhedshåndteringen, er der da nogle enheder der markeres som fejl, er der det kunne du prøve at afmontere denne eller den der forårsager en konflikt.
Er der nogle enheder som ikke er færdiginstallerede og er placeret som andre enheder. ville jeg nok undrsøge det nærmere.
ellers kunne der måske være behov for en opdatering af biosen og alle relevante drivere.
måske kan microsoft fortælle om din fejl via deres hjemmeside
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 21:14 #3
han siger jo at problemet var der under både win98 og xp
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. april 2003 - 21:20 #4
Hvis en repair heller ikke virke er der sikkert tale om et hardware problem.

Start med at prøve med nogle andre ram blokke, prøv at låne noget ram fra en maskine der virker. hvis det ikke virker, prøv derefter med en lånt cpu, hvis det heller ikke virker så skal du nok skifte bundkortet
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
25. april 2003 - 21:22 #5
Kunne du prøve at få fat i et fejlnummer? Der plejer at stå en STOP CODE eller noget i den retning. Kunne vi ikke lige få lov at se det?

Der plejer faktisk også at stå en tekst, for eksempel IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. Hvis vi også kan få den tekst, så kan vi prøve at lokalisere fejlen...

- Rasmus!
Avatar billede popsy Novice
26. april 2003 - 10:56 #6
Jeg gætter på en ramfejl. Prøv at tage rammene ud, og køre med nogle andre blokke i et stykke tid.
Avatar billede popsy Novice
06. maj 2003 - 00:18 #7
Fandt du ud af det?
Avatar billede dj_bobo Nybegynder
06. maj 2003 - 23:34 #8
Nej jeg har ikke fundet ud af noget, den laver stadig samme fejl. har dog ikke prøvet med hardware... da jeg ikke har andet....
Avatar billede skeel Nybegynder
24. maj 2003 - 19:57 #9
jeg havde samme fejl på windows XP. det viste sig at være min kortlæser. Da jeg fjernede den og senere opdaterede den via firmvare opdatering, blev problemet løst. Hvis du har extern hardvare såsom scannere eller kortlæser eller andet. Så deaktiver eller pil dem fra een efter en.
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 03:03 #10
Du bør nok give noget feedback, eller få lukket spørgsmålet igen :)
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 07:34 #11
så er det vist tid til at lukke eller kommer med lidt respons om hvordan det går
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:41 #12
Lukketid!
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:11 #13
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten