Avatar billede kkndmj Nybegynder
21. november 2000 - 15:56 Der er 38 kommentarer

hjælp mig.

Hjælp mig!! hvilket program kan jeg bruge til at lave en hjemmeside? Jeg bruger i øjeblikket et amateurprogram, og det ser ikke for godt ud. Hjælp mig. Jeg vil nøjagtigt have at vide hvor man kan downloade programmet og om det er godt. Det SKAL være lovligt:

Min hjemmeside hedder foreløbigt:

www.whitehat.dk/kkndmj

Hjælp mig!
Avatar billede erik_n Nybegynder
21. november 2000 - 16:02 #1
Jeg tror at et (næsten) hvilket som helst HTML desgner program kan klare den opgave. Lige fra Front til CoffeCup.

Frontpage ok til at begynde med - at foretrække er nok dreamveawer.

Photoshop er mig bekendt ikke til at lave hjemmesider i, men jeg kan tage fejl. Hvis der skal tips på ang. photoshop skal du havde fat i en som prodic.

www.filemine.com der kan der findes en del freeware HTML util\'s.
Avatar billede erik_n Nybegynder
21. november 2000 - 16:04 #2
husk at tjekke www.macromedia.com de programmer kan du bruge til masser af ting..
Avatar billede frn Nybegynder
21. november 2000 - 16:33 #3
Hej Jeg har et lille forslag fra UNIX verdenen

Et firma ved navn SUN systems har lavet et såkaldt open source program der hedder STAROFFICE. Det er en komplet officepakke med alt vad der skulle være behov for alt fra Regneark til almindelige dokumenter og også html editor

http://www.sun.com/products/staroffice/

Men det er nok et stort program at downloade for kun en html editor.
Avatar billede wermelin Nybegynder
21. november 2000 - 16:36 #4
Jeg bruger Allaire\'s HomeSite 4.5!

Du kan downloade en 30 dags demo her:
http://www.allaire.com/products/homesite/index.cfm

Du kan også bruge Stone\'s Webwriter (jeg kender det ikke, men nogen siger det er godt!)
http://www.webwriter.dk/

Godfornøjelse
Mads W.
Avatar billede kkndmj Nybegynder
21. november 2000 - 16:38 #5
Jeg vil gerne have et program som er let og simpelt. Det er det eneste!
Avatar billede wermelin Nybegynder
21. november 2000 - 18:04 #6
Hmm.... jamen så brug Notepad/Notesblok!!!!!
Avatar billede kkndmj Nybegynder
21. november 2000 - 18:14 #7
Det er sku da ikke let!! Jeg skal have et selv for idioter.!!
Avatar billede wermelin Nybegynder
21. november 2000 - 18:23 #8
Du kan ikke få et prog som er let OG simpelt! Hvis det skal være let, så er det ikke simpelt, for så er der for mange genvejsknapper osv.
Og hvis det skal være simpelt (som fx. Notepad) så er det ikke let, for så skal man kunne koderne!!

Det kræver også lidt af dig - du bliver nødt til at lære programmet at kende. Du kan ikke regne med at det er noget man gør på 2 min!! (Hmm... på mit første svar gik der 2 min og så havde du svaret tilbage??!!! Har du allerede set på de programmer som jeg havde tilbudt???? Det må du jo - for ellers havde du vel ikke kunnet svare!!(?))

Anyway - jeg foreslår stadigvæk HomeSite!

Mvh
Mads W.
Avatar billede kkndmj Nybegynder
21. november 2000 - 18:43 #9
Tja, på siden står der advanced html. Det kan jeg jo nok ikke lige finde ud af
Avatar billede wermelin Nybegynder
21. november 2000 - 18:52 #10
Rigtigt!
Du KAN lave avangeret html med HomeSite (og det får du måske brug for senere hen.!(?)), men du kan så sandelig også lave ganske normal og simpel html-kodning.
Avatar billede kkndmj Nybegynder
21. november 2000 - 18:57 #11
Jeg kan ikke engang finde ud af HTML
Avatar billede krusell Nybegynder
21. november 2000 - 19:35 #12
Så brug dog Frontpage eller Den udgave af hotdog pro der er wysiwyg....
Avatar billede krusell Nybegynder
21. november 2000 - 19:35 #13
Eller hvis du har office 2000
Lav det i Word og konveter det til html i programmet...
Avatar billede nullermanddk Nybegynder
21. november 2000 - 19:37 #14
Jeg kan guide dig igennem frontpage over ICQ !
Avatar billede krusell Nybegynder
21. november 2000 - 23:43 #15
Det kan jeg også ;-p
Avatar billede kkndmj Nybegynder
22. november 2000 - 13:20 #16
Ok, mit nummer er: 91229413
Avatar billede krusell Nybegynder
22. november 2000 - 19:02 #17
Hvad skal der forklares med et wysiwyg program?
(ok jeg løj, har ikke tid til at guide dig og har heller aldrig brugt det program...)
Avatar billede jogradata Nybegynder
26. november 2000 - 21:14 #18
Hvad mend NAMO Webwriter, den er så enkel at jeg også kan bruge den !!!

http://www.namo.com
Avatar billede aller Nybegynder
28. december 2000 - 12:28 #19
http://www.visicommedia.com/acehtml/

Det har forskellige grader, alt efter hvor avanceret brugeren er.

Kim.
Avatar billede aller Nybegynder
28. december 2000 - 12:30 #20
(selvom jeg normalt bruger Homesite :)
Avatar billede stone Forsker
13. januar 2001 - 23:55 #21
brug stone\'s webwriter,den er let både for begyndere og avancerede brugere.
http://www.webwriter.dk
Avatar billede bobbels Nybegynder
24. februar 2001 - 20:19 #22
kan i hjälpe en annan nybörjar også, jaj har problem med tabeller i notpad også
Avatar billede htmlaga Nybegynder
04. marts 2001 - 20:51 #23
Hvis intet kender til HTML og gerne vil have et enkelt program til, at lave hjemmesider i er netscapes, \'Netscape Composer\' som er en del af \'Netscape Communicator\' programmet kan downloads på:

http://ftp.netscape.com/pub/smartdownload/ftp/sd_cc32d476en.exe

Programmet er meget enkelt og minder om et almindeligt tekst behandlings program, og så er det gratis. Programmet er ideelt til ny begynder.

Hvis du har mod på, at lære HTML selv kan siden

http://hjem.get2net.dk/fec/html1g/html1g.html

varmt anbefales. Hvis du senere ønsker en HTML-editor, er Stones Web Writer et godt bud som tilmed er gratis og på dansk. Programmet kan hentes på addresen: www.webwriter.dk
Avatar billede pheromaster Nybegynder
10. marts 2001 - 18:13 #24
Brug webwriter, frontpage, eller notepad... Det er en af de bedste programmer til at lave hjemmesider I :)
Avatar billede convinius Nybegynder
25. marts 2001 - 01:05 #25
webwriter er bedst........det er det jeg bruger.....og jeg har kun lavet 5 websider før......mon ikke man kan kalde ig en ny begynder.  :-)    jeg er i hvertfald ret glad for webwriter....så download det....og det er også lovligt og dansk  :-)

Convinius
Avatar billede wermelin Nybegynder
09. april 2001 - 01:44 #26
kkndmj: Du bør nok overveje at lukke spørgsmålet.. :o)
Avatar billede zer0 Nybegynder
16. april 2001 - 02:12 #27
gå ind på download.com og søg efter front page..

så kommer der nok noget..

det er sq okay til en newbie! ;)
Avatar billede krusell Nybegynder
16. april 2001 - 12:19 #28
erik_n, hvis jeg var dig ville jeg smide et svar.

http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/

er det bedste af wysiwyg-programmerne og med den viden kkmdnj har vist om emnet, skal han nok ikke ud i et program som homesite, hvor man altså skal kunne koderne...
Heller ikke webwriter, der er det samme program som homesite, bare med et lille smule anderledes design...
Avatar billede stone Forsker
17. april 2001 - 00:00 #29
mon ikke spørgsmålet er uddybet nok.
2 muligheder for at lave en hjemmeside for begyndere:
Stone Webwriter, eller
Frontpage ekspres(som følger med nyere internet explorer.

Avatar billede thomasskov Nybegynder
17. april 2001 - 08:24 #30
http://www.webwriter.dk/index.htm

På ovenstående adresse kan du downloade en version af Stones Webwriter. Et program der klart kan anbefales
Avatar billede sky-net Nybegynder
11. juni 2001 - 15:31 #31
jeg har mange programmer Blandet dreamweaver 4.0 og ander men helt klar det beste det er Frontpage 2000 fra office pakken 2000 jeg vil give dig nogen adrasser til dig da jeg ikke vil give nogen af min programmer ud ???

http://www.tsw.dk
http://www.geocities.com/siliconvalley/lab/8637/
http://www.linkup.dk/gallery/
http://www.htmlitor.dk/
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
23. juli 2001 - 13:04 #32
en stærk kombination kan være frontpage express som følger med windows + en html editor
Programmet 1st page kan downloades her http://www.evrsoft.com/download/
Og det er selvfølgelig freeware
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
23. juli 2001 - 13:05 #33
en stærk kombination kan være frontpage express som følger med windows + en html editor
Programmet 1st page kan downloades her http://www.evrsoft.com/download/
Og det er selvfølgelig freeware
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
23. juli 2001 - 13:05 #34
hvad sker der ?
02. maj 2002 - 20:29 #35
hey Frontpage er ok til at lave en hjemmeside hvis man er ny i det.
Du kan også bruge notepad til det.

Og du skal have fat i Photoshop til alt det med billeder....
Avatar billede hitten Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:09 #36
hej hvad med www.webbyen.dk
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2004 - 12:59 #37
frontpage sucks
prøv stones webwriter....

http://www.stoneware.dk/
Avatar billede stone Forsker
06. oktober 2004 - 13:01 #38
notepad er for hardcore og ik for begyndere