Avatar billede b114080 Nybegynder
21. november 2000 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Kabelmodem - netkort - Internet via antennen ?

Hej !

Jeg er blevet tilbudt at få opkobling døgnet rundt med fri trafik for 135,- 128/64 kb/s el. 235,- 512/256 kb/s via antenneforeningen.
Se mere på http://www.dk-tv.dk under Internet.

Mit spørgsmål er nu. Er der nogle der ved hvad slags kabel der kommer ud af kabelmodemmet og kan jeg bare nruge mit eget netkort ? Der følger vist et med, men er det bare et almindeligt netkort ?

Det lyder da som et ok tilbud ik\' ?
Avatar billede klas Juniormester
21. november 2000 - 15:53 #1
Du kan bare bruge dit alm. netkort - eller instalere det medfølgende, så har du j obare 2 stk, hvis du samtidig med at du bruger nettet en dag skal sætte din pc i netværk.
Avatar billede podata Nybegynder
21. november 2000 - 16:06 #2
Det er da bare at springe på, du vil ikke fortryde :-))

RJ45 stik (ligner et forvokset telefon stik)

Ja, du kan godt bruge dit eget netkort hvis der er et RJ45 stik.
Men hvis dit netkort er i brug til et netværk er nød til at installere et til, til internet brug.

Peter
Avatar billede renny Nybegynder
21. november 2000 - 16:14 #3
det må ikke være et 100 mbit netkort, det skal være et 10 mbit eller et 10/100 mbit
Avatar billede frn Nybegynder
21. november 2000 - 16:42 #4
Hvis dit netkort er et Ethernetkort 10 MB eller 10/100 MB så kan du bruge det, men hvis du har et netværk med kun 2 pc\'er hvor der ikke er en hub imellem, og du skal have flere pc\'ere til at komme på internet så skal du købe en hub, med en hub så kan du koble flere pcere til internettet på en gang samtidig med at du køre et lille privat netværk, du behøver altså kun ét netkort i hver maskine
Avatar billede twister10 Nybegynder
22. november 2000 - 15:09 #5
jeg er selv medlem ad DK-TV\'s antenne net med en 512/256 forbindelse, og det er som alle andre siger et ganske almindeligt RJ-45 stik, der skal forbindes til din PC med et normalt kabel (Patch kabel).

Du kan godt benytte dit eget netkort, forudsat det kører 10 eller 10/100 Mbit, da modemmet kun understøtter 10MBIT forbindelse, det netkort der medfølger er et GANSKE almindeligt, billigt bilka netkort :-))
Avatar billede twister10 Nybegynder
22. november 2000 - 15:10 #6
Og JO, det er hamrende billigt :-)
Avatar billede snif Nybegynder
28. november 2000 - 12:06 #7
Til Frm
Hvilke software styrrer din internet forbindelse når du sætter flere PC\'er sammen med en HUB og slutter det til dit kabelmodem.
Er der noget ekstra man skal være opmærksom på ved tilslutning af en HUB til et kabelmodem.
Avatar billede twister10 Nybegynder
28. november 2000 - 12:42 #8
snif >> Det er ikke nødvendigt med noget software, da der medfølger 4 IP adresser samme nmed kabelmodemmet !
Avatar billede b114080 Nybegynder
29. november 2000 - 09:01 #9
Jeg skal nok snart dele ud af point\'ene.
Jeg stiller lige et ekstra spg og sætter derfor lidt flere point på spil !

twister10> Får man fast IP adresse ?

Jeg tænkte nemlig på, at hvis jeg nu satte en maskine op med 2 netkort kaldet pc1. Et netkort til internetforbindelsen og et netkort til lokal netværket. Hvordan får jeg så pc2 på Internettet ?
Jeg tildeler pc1 lokalnetværkskortet en IP adresse fx 192.168.0.1 og på pc2 tildeler jeg 192.168.0.2 På pc2 sætter jeg så dns el. gateway (??) til 192.168.0.1 ! Men hvordan opnår jeg nu forbindelse mellem de to netkort i pc1 ?
Avatar billede snif Nybegynder
01. december 2000 - 10:53 #10
b114080 >> ville det ikke være nummere at få fat i en lille 3com-hub. Sidste pris jeg så var 495,00.