Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 12:22 Der er 18 kommentarer

installering af grafikkork.

Hej
Jeg har en gammel satan af en ekstra computer, som jeg har fået et grafikkort til (et gammelt geforce256 fra winfast). Det er godt, for det grafikkort som sidder der, er endnu ældre. Det er sådan et pci-ports grafikkort... Det nye (agp) kort kan bare ikke få maskinen igang. Maskinen er en AMD med 466 MZ processer og 128 ram. SÅ den skulle passe ok til kortet. Hvad skal jeg gøre for at få det til at funke? Jeg har mulighen med geforce kortet at sætte min windows ME igang i fejlsikker tilstand, men...
Er der noget der skal fixes i bios´en (som jeg faktisk ikke har en skid forstand på) eller hvad skal jeg gøre....
Tak
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2003 - 12:25 #1
start i fejlsikret tilstand, installér en nyere driver.. www.nvidia.com genstart og se om det hjælper..
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2003 - 12:26 #2
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 12:51 #3
jeg forsøger...
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 13:32 #4
Det gik ikke så godt - virkede slet ikke.
Er der andre der har et forslag?
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 14:56 #5
Resultatet af overstående forsøg har nu også fucket mit gamle grafikkort op. Den nægter at arbejde på andet end 640*480 med 16 farve, og jeg kan ikke opdatere driverne til det. Hvis jeg ændre på skærmområdet eller farverne, beder den mig om at genstarte - et resultat som ikke fører frem til nogeeet...
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 15:38 #6
I bios skal du sætte Primary display device til AGP og så prøve igen! Prøv også at rette på grafikkortet i AGP-porten, det kommer meget nemt til at sidde bare lidt forkert, og så duer det ikke!
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 16:23 #7
Jeg har lige været en tur i bios (er total på udebane), hvor finder jeg primary display divise? Mit styresystem er ME
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 16:27 #8
den kan også hedde "primary vga", jeg tjekker lige hvor det er under......
Avatar billede chalde Seniormester
25. april 2003 - 16:34 #9
prøv og fjerne grafikkortet i enhedshåndtering og genstarte...
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 16:43 #10
Chalde: det er uden effekt..
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 16:46 #11
Det er under plug & play setup  (i min bios er plug & play setup under "Advanced"
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 16:47 #12
Hvad hedder din bios? Så kan jeg lige finde noget info!
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 16:57 #13
Hvad den hedder....Når jeg starter op hedder det plug and play bios. måske er det rum pci/isa bios? dont know
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 17:03 #14
Ved du så hvad bundkortet hedder?
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 17:05 #15
asus..
Avatar billede 2002 Nybegynder
25. april 2003 - 17:09 #16
sorry tobias, jeg bliver nød til at forlade computeren nu. Jeg vender tilbage på mandag og prøver igen - forhåbenlig uden at bruge en hel dag på det igen... God weekend. snakkes
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. april 2003 - 17:10 #17
ok hej!
Avatar billede 2002 Nybegynder
28. april 2003 - 15:15 #18
tilbage igen. Hvis jeg geninstallere windows, sletter alt, og sætter det nye grafikkort i, er der så en mulighed for det virker?
Og.. med hensyn til bios opsætningen: Hvis jeg geninstallere windows laver den så bios opsætningen om? Dvs. skal jeg så evt. overclokke computeren igen? Eller bliver alt reset´et?
Eller et helt andet spørgsmål: Hvordan reset´er jeg min bios til den "normale" opsætning?
Der er lidt flere spørgsmål denne gang...