Avatar billede gertgreg Nybegynder
25. april 2003 - 11:51 Der er 2 kommentarer

Valg af netkort i Windows 2000 med flere netkort

Hvert kort har en VPN tunnel gennem en router til router (always up) løsning.

For at det rigtige VPN tunnel (netkort) rammes, er det nødvendigt atkunne vælge et bestem netkort. Netkort kan både være ens og / eller forskellige.

Løsningen skal kunne køres fra en .bat fil der starter afvikling af hvad der nu skal i gennem tunnelen. Dette kan både være et ftp-script (bat fil) eller en .exe file der afvikles.

Løsningen skal kunne bruges på alle netkort i tilfældig rækkefølge.

Skal bruges til en automatisering hvor der ikke behøver brugerindblanding.
Avatar billede net_nerd Nybegynder
25. april 2003 - 20:21 #1
Jeg er ikke helt sikker på havd du spørger om, men med netsh kan du scripte alt hvad der har med netværk at gøre i windows...
Avatar billede gertgreg Nybegynder
26. april 2003 - 11:00 #2
Kan du evt. hjælpe med et eksempel, der vælger er specifikt netkort?