Avatar billede skjoldan Nybegynder
25. april 2003 - 10:16 Der er 4 kommentarer

Alternativ til Subst???

Jeg har et program der skriver ned til a: drevet - det vil jeg godt have til at skrive til f.eks. c:\tmp

subst virker ikke, da det ser ud som om at programmet der skriver til a: drevet skriver via bios programmering.

findes der noget alternativ til SUBST???
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 10:33 #1
via BIOS programmering ????
Hvad er det for et program ???
Det lyder underligt.....
26. april 2003 - 05:29 #2
Hvis ikke du kan omdirigere vha. SUBST, findes der ingen metoder i DOS, der kan håndtere det.
Avatar billede soreno Praktikant
01. maj 2003 - 21:39 #3
Du kan fjerne floppy drevet i BIOS og så "subste" a:

Sådan har jeg ihvertfald gjort (i win2k's "DOS", men mon ikke det er samme princip i MS-DOS) :-)
Avatar billede soreno Praktikant
01. maj 2003 - 21:45 #4
Men hvis programmet checkker om der nu faktisk er et floppy drev (f.eks. en kopibeskyttelse) så vil subst givetvis ikke virke.

Så skal der andre metoder til.
F.eks. disassembly af programmet og analyse af koden.. men det er næppe så vigtigt at du vil investere et par 100 timer i det projekt ;-)