Avatar billede connor Nybegynder
24. april 2003 - 22:56 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Har mistet adgang til netværksdrev efter tilmælding til domæne

Jeg har en windows 2000 server som bla fungerer som fil-server. Jeg har brugt den til at clienter har kunnet tildeles et drev. f.eks. \\server\drev$

Jeg har nu indstaleret active directory, og serveren et således kommet på domænet.

Men jeg har nu mistet adgangen til de delte drev til mine clienter... Hvad skyldes dette?

Skal clienterne være logget på dette domæne?
Avatar billede kmjensen Nybegynder
25. april 2003 - 08:43 #1
Ikke nødvendigvis, men det er da klart at anbefale.
Hvis du ikke vil have dem til at være medlemmer af domænet, skal du på sharet sætte alle til at have adgang til sharet....
Avatar billede kmjensen Nybegynder
25. april 2003 - 08:44 #2
Du skal så også sikre dig at der er trust mellem den workgroup eller hvad dine klienter nu er i ...
Avatar billede connor Nybegynder
25. april 2003 - 12:46 #3
>> kimjensen
Hvor angiver jeg at der et trust... ?
Avatar billede connor Nybegynder
04. maj 2003 - 22:18 #4
Har ikke fået det til at virke efter hensigten :-(