Avatar billede janebbesennielsen Nybegynder
24. april 2003 - 20:50 Der er 12 kommentarer

Diskette

Er der nogen her der ved hvad man kan gøre med en diskette
hvorpå der ligger en eksamensopgave.
Disketten kan ikke læses, kun fil navn.
På forhånd tak
Avatar billede ffn Nybegynder
24. april 2003 - 20:51 #1
disk fragmentér
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. april 2003 - 20:53 #2
Hvad du end gør må du IKKE køre defragmentering og scandisk, så får du ALDRIG noget igen.
Der findes forskellige recovery tools som måske kan pille filen ud. Jeg kan desværre ikke lige nævne navnet på et lige nu.
Avatar billede ffn Nybegynder
24. april 2003 - 20:54 #3
Jamen disken er ikke slettet, han skriver bare den ikke kan genkendes, så er mit forslag da relevant eller tager jeg fejl?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2003 - 20:54 #4
Norton Utillities diskdoktor plejer at kunne redde filer, hvis ikke overfladen er ødelagt fysisk
Avatar billede ebe Praktikant
24. april 2003 - 20:56 #5
du kan prøve pc-inspector file recovery, det ligger gratis på nette. hvis der virkelig er en fil på disketten, finder den den nok. ellers er r-studio et godt program til formålet, men det koster.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. april 2003 - 20:58 #6
ffn: Hvis filsystemet er smadret, som det lyder til, vil defrag og lignende kun gøre det værre.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. april 2003 - 20:58 #7
ffn: ja, du tager helt fejl...når man har disknedbrud bør man fuldstændig undgå aktivitet på disken for ikke at beskadige data yderligere
Avatar billede ffn Nybegynder
24. april 2003 - 20:59 #8
oka, sorry jeg anbefalede det andet, håber ikke du gjorde noget galt :-#
Avatar billede soreno Praktikant
24. april 2003 - 21:02 #9
Hvis det er hele (binære) filer der skal reddes kan det være besværligt.
Er det derimod tekst filer kan de typisk reddes ved at benytte en diskeditor (Norton DiskEdit fra Norton Utilities 8 er kanon, men næppe nem at få fat på på lovlig vis).

Hvis det var min diskette ville jeg prøve at lave et image af den og kigge nærmere på dette i en hexeditor.
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
24. april 2003 - 21:04 #10
soreno: Klart den optimale løsning, hvis man altså har styr på FAT :)
Avatar billede soreno Praktikant
24. april 2003 - 21:06 #11
Typisk kan teksten fra word dokumenter og lign. reddes på denne måde da man kan se teksten. Formateringen vil gå tabt - men hvem formatere da også før al tekst er skrevet.. ;-)
Avatar billede mr-merlin Nybegynder
24. april 2003 - 21:19 #12
Har du brugt flere end en computer, til at skrive den ?
hvis du har kan det være fordi at der ligger forskelligt styresystem på computerne! eller at det to forskellige skrive programmer du har brugt!

/mr merlin