Avatar billede dina Nybegynder
21. november 2000 - 13:56 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Farver på skærm

Hejsa
Jeg har for et stykke tid siden købt en skærm som hedder:SONY trinitron, Multiscan G200. Mit problem er at farverne Ligesom er fyldt med \"prikker\", altså ikke noget klart billede. Hvordan indstiller jeg skærmen så den viser billedet bedst muligt??
Avatar billede zizi Nybegynder
21. november 2000 - 14:03 #1
omme bag på skærmen skulle der gerne sidde 1 eller 2 meget små skruer som du kan dreje på indtil at billedet er okay. Hvis ikke så er det en fejl i selve skærmen og den skal nok byttes.!
Avatar billede dina Nybegynder
21. november 2000 - 14:13 #2
Der sidder da ikke nogen skruer!!
Avatar billede beaviz Nybegynder
21. november 2000 - 14:23 #3
Jeg har ledt og ledt, jeg kan ikek få min G200 til at lave omtalte fejl, men ellers husk disse to specielt: \"convergence\" i \"conv\" og \"moire adjust\" i \"option\" - de kan lave nogle lidt skumle ting indimellem.
Avatar billede dina Nybegynder
21. november 2000 - 14:32 #4
>>beaviz
Ja, jeg har prøvet at stille på disse 2, men kan det ikke være selve computeren?
Avatar billede handmade Nybegynder
21. november 2000 - 14:39 #5
Hvilken opløsning kører du med?
Avatar billede dina Nybegynder
21. november 2000 - 14:53 #6
Når jeg trykker på meny-knappen står der neden under : 53.3kHz/ 84 Hz
        800x600
Avatar billede beaviz Nybegynder
21. november 2000 - 14:56 #7
Min konklusion: DU kan ikke justere dig ud af det, enten kan en tekniker med det rigtige udstyr lustere sig igennem det eller også er skærmen defekt.
Avatar billede handmade Nybegynder
21. november 2000 - 14:58 #8
Ja, det skulle være okay.
Prøv at stille farvedybden til 24 eller 32 bit.
(Højreklik skrivebord-egenskaber)
Avatar billede handmade Nybegynder
21. november 2000 - 15:02 #9
Er der forresten ikke en knap der indstiller skærmen til \"factory default\" eller lignende - for at udelukke at du er kommet til at trykke på en eller anden skør indstilling?
Avatar billede beaviz Nybegynder
21. november 2000 - 15:05 #10
Slet ikke nogen HELT dum ide, hold reset knappen i højre side inde \"i noget tid\" :)
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:42 #11
Intet hjælper \"HULK\".
Billedet er egentlig klart nok, men hvis der f.eks. er et ansigt er det helt \"grumset\"
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:44 #12
Måske har det specielt noget med de helt skrappe/stærke farver at gøre, det lader det ihvertfald til
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:48 #13
Eller her øverst, hvor der er en rubrik hvori der står SPØRGSMÅl& SVAR. Den blå baggrundsfarve er ligesom \"nistret\", mens alt andet på siden er helt klart
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 00:48 #14
Det kan være dit skærmkort. Det har måske altid været dårligt/defekt, men du observerer det først nu med den suveræne (IMHO) skærm du har fået..
Har du mulighed for at slutte skærmen til en anden computer?
BTW har du installeret skærmen softwaremæssigt?
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:54 #15
Hvad betyder IMHO og BTW?
Hvis du mener om jeg har installeret ved hjælp af en diskette, så ja.
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:56 #16
Hvilket skærmkort skal jeg i givet fald så isætte?
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 00:57 #17
Sorry, nu har jeg siddet ved skærmen i 11 timer og skulle forlængst sove..

BTW= by the way
imho= in my humble opinion
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:58 #18
Har ikke mulighed for at slutte skærmen til en anden computer
Avatar billede dina Nybegynder
22. november 2000 - 00:58 #19
sov godt og tak
Avatar billede handmade Nybegynder
22. november 2000 - 01:01 #20
Det jeg mente var, at jeg brugte nogle indforståede forkortelser fordi jeg var overtræt og ikke tænkte mig om..
Men nu er det godnat..