Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 15:31 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Penge - Hvordan?!

Hej alle..!
Jeg er en knægt på 15 år, der akut står og mangler 2500 kr.-
Spørgsmålet er, hvordan skaffer jeg dem??
Er der nogen, der evt. kender et sted hvor man kan arbejde "over nettet"...? jeg kan programmere en del ASP:) og derudover har jeg samlet en held el computere og får da af og til nogle jobs hvor jeg skal reparere, men dem er der for få af!! Hvis ikke det skal foregå over nettet så skal det være noget i silkeborg egnen :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. april 2003 - 16:12 #1
Sælg din nyre - den skulle være rigelig de 2500 værd, og du kan nøjes med én.
Ellers kan du altid låne af nogle rockere.

Hvordan kan man som 15årig stå og mangle 2500 akut?
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 16:31 #2
Det kan jeg fordi at en af mine venner har en scooter til salg HELT vildt billigt, og der er mange intereserede :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. april 2003 - 16:35 #3
Du kan alligevel først få kort til den når du er 16.
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 16:36 #4
Jaja, det er flot, men det var ikke det spørgsmålet gik ud på!
Avatar billede chalde Seniormester
24. april 2003 - 17:03 #5
fandt du ud af det her http://www.eksperten.dk/spm/336594 ??
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. april 2003 - 17:06 #6
Og hvad med denne? http://www.eksperten.dk/spm/266457 eller denne http://www.eksperten.dk/spm/275823 og denne skal nok ogs[ snart lukkes http://www.eksperten.dk/spm/266884 .
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:21 #7
Sådan!
og tommyf: Hvis ikke du har mere fornuftigt at sige, der har relevans så hold dig væk!
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. april 2003 - 17:23 #8
Tving mig.
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:24 #9
Luk røven med det spammeri nu, ellers anmelder jeg dig
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:28 #10
Knap så fedt når spørgsmål skal ødelægges på den måde...
Er der nogle, der har nogle serriøse forslag?
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. april 2003 - 17:33 #11
Nogen der har et seriøst spørgsmål?
Knap så fedt når en 15årig tror at han lige kan spørge på nettet, og derefter forventer at andre afslører deres guldæg.

Din bedste chance er at låne af dine forældre og så finde dig et fritidsjob. Knokkel 62 timer, så har du pengene. Et sommerferiejob er også snart aktuelt.
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:39 #12
Luk da røven!!
EN kommentar mere fra dig herinde og du bliver anmeldt!
Jeg HAR et fritidsjob! Jeg spurgte om der var nogen, der havde en god ide til et job inden for IT! Og så må de sq da for fanden selv bestemme om de vil svare eller ej! - og desuden har jeg et fritidsjob, men det går for langsomt!
Det ER et serriøst spørgsmål og hvis ikke hr. klogesen mener det så HOLD DIG FOR FANDEN VÆK!

EOD

Nogle med serriøse forslag ?
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 17:41 #13
Nu slpper i to sq af!! tommyf lad dog være med at kommentere hvis du ikke bryder dig om personen eller spørgsmålet så er det ævl slut. At det er et tåbligt spørgsmål er noget andet :) men lad dog være med det ælv begge to.

/Lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 17:42 #14
Slipper=even
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:44 #15
Lrd tak, tror selv vi klarer den!
jeg søger bare svar på mit spørgsmål!
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 17:48 #16
Kik evt. i jobaviser osv. Du skal jo ikke lige regne med nogen indenfor It ansætter dig med din unge alder
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:53 #17
Ja tak Lrd... endeligt et svar, der kunne have relevans, men nu var det jo et konkret job jeg søgte... og helst inden for IT
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 17:55 #18
Ja men job hænger ikke på træerne vel. Og din unge alder gør det nok ikke nemmere når det er inderfor dette felt du søger. Gør da som mange andre i din alder og få en avisrute eller ligende
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 17:58 #19
Nej, og det her er da sletslet ikke serriøst!
Avatar billede melange Nybegynder
24. april 2003 - 18:01 #20
bigidiot << Jeg beklager meget at jeg må ødelægge din illusion om at man, som 15 årig, lige kan tjene 2500,- ved at kode lidt ASP.
Tænk på hvor mange kodere der findes, tænk på hvor lidt arbejde der er.

Det kan godt være at du kan finde en arbejdsgiver som mangler en aspprogrammør, men prøv at sætte dig i hans sted. Hvem ville du leje ?

En 15 årig knægt, som har kodet lidt asp i højst nogle få år, og kun magler penge så han kan købe sin vens scooter.
Ellr ville du vælge den arbejdsløse datamatiker som allerede har haft flere jobs, som har flere referencer, som har et dybere kendskab til asp, og har kodet det i mange år ?

jeg beklager, men du skal ikke regne med at finde noget arbejde selv om *hører* om folk "der tjener kassen" på at kode små gæstebøger, og lave simple webdesigns til microsoft.com

vil du alligevel prøve lykken kan jeg kun anbefale sharksforum.com eller rentacoder.com. Har faktisk selv tjent $100 inde på rentacoder.com
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:01 #21
Hvad mener du?
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:02 #22
Man sidder og forsøger at hjælpe dig og så napper du dine point selv!!

Ja ja så kender man da det navn
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 18:06 #23
jaja, Lrd of jeg kender dit!
hvad skal jeg bruge dette til: kig i en job avis?
hvilken hjælp, den løsning tror jeg nok, at jeg kender!!
melange
Jeg har flere referencer og har tidligere tjent en del på at programmere brugersystemer etc.!!
Men jeg må sige at være skuffet over eksperten.dk så jeg skrider til et andet og forhåbentligt mere serriøst forum
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:08 #24
Nok oz det bedste du :) Du kan sq da ikke regne med at en virksomhed vil ansætte en knægt på 14 år vel. Gør som alle andre unge start med aviser osv. Måske stiler du liiidt for højt..
Avatar billede melange Nybegynder
24. april 2003 - 18:11 #25
bigidiot << ja det påstår du :) Men så ved du da også hvordan man får arbejde. Desuden behøver du ikke overbevise mig om at du har tjent millioner, og at du er manden bag google.com, da jeg personligt er fløjtende ligeglad.
Det var kun for at oplyse dig om hvordan verdenen egentlig hænger sammen, og om du vil lytte på det eller ej er op til dig.

Desuden tror jeg ikke der er nogen som lider uden at du forlader eksperten :)
det er jo ikke fordi folk er afhængige af din hjælp :)
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=bigidiot&option=24
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 18:11 #26
stiller lidt højt? synes faktisk ik det er ret højt at stå i en databutik og samle computere!
så vidt jeg ved findes der andre på min alder, der ansættes billigt for at samle computere etc!
jeg har et lorte job i forevejen, og dem behøves jeg ikke flere af
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:12 #27
Ja bare navnet viser du er meget seriøs :))
Avatar billede bigidiot Nybegynder
24. april 2003 - 18:13 #28
Heh.. når jeg siger dette ved jeg godt jeg bliver deaktiveret, men jeg er faktisk fløjtene lige glad.
For jeg har en anden bruger, hvor jeg har omkring de 10,000 points.
Men for at spare en coadmin besværet så tror jeg da bare selv jeg ordner det.
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:14 #29
Du kan sq da ikke blive sur over vores svar vel... Du spørger og vi svare og det må du sq da acceptere. Hopper fra denne tråd for det er da spild af tid at forsøge at overbevise dig. Er di så klog burde du jo nemt kunne finde et job hvor du tjener de penge.
Avatar billede melange Nybegynder
24. april 2003 - 18:19 #30
tak, nu hopper jeg også fra :)

men vil lige komme med en sidste kommentar (som jeg ikke svarer på :) ):

1) "jeg har et lorte job i forevejen, og dem behøves jeg ikke flere af"

Har du nogensinde set den der toyota reklame hvor hvor "kim" (kendt fra banjos likørstue) bliver ansat hos toyota i Jylland ?

Hvis du har set den kender du sikkert dette citat:
"Ingen Jylland, ingen bistand"

Du sidder lidt i samme situation. Det er naivt at tro du vil tjene penge over nettet så for dig gælder det:
"Intet lortejob, ingen penge"

2) "For jeg har en anden bruger, hvor jeg har omkring de 10,000 points."

Ja ja, den er god med dig. Og hvis du har har du dummet dig alvorligt. Det er nemlig ikke tilladt at have flere brugere, og CoAdmins har et lille stykke cookie-værktøj hvor de kan tjekke om man har flere brugere, og hvem de er.
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:21 #31
Smider sq en anmeldelse da det ikke er tilladt at have to brugere!!
Avatar billede melange Nybegynder
24. april 2003 - 18:22 #32
lrd << damn, der har jeg jo lige gjort :)
Avatar billede melange Nybegynder
24. april 2003 - 18:23 #33
lrd << nå, han er allerede deaktiveret.
Avatar billede lrd Nybegynder
24. april 2003 - 18:25 #34
hehe herligt
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. april 2003 - 18:45 #35
øv han talte ellers så pænt til folk  ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. april 2003 - 06:37 #36
<ironi>
Nu sl<pper i to sq af!! lrd lad dog være med at kommentere hvis du ikke bryder dig om personen eller spørgsmålet så er det ævl slut. At det er et tåbligt spørgsmål er noget andet :) men lad dog være med det ælv begge to.
</ironi>

Jeg er faktisk den, der har leveret flest mulige løsninger på problemet :o)
Har leveret ikke mindre end 6 måder hvorpå han kan fremskaffe 2500.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
27. april 2003 - 21:14 #37
Jeg synes i kommer med nogle utrolig dumme kommentarer. Personen spørger om en ting, og så må i jo så svare. I kan jo egentligt blande jer udenom hans alder. Selv er jeg 12 år, og jeg syntes ikke der er særlig mange der gider at hjælpe, pga. alderen. Selv har jeg programmeret siden 1999. Men i vil alligevel hellere hjælpe dem der er voksne, men der kun har programmeret i et år. Det kan jeg altså ikke se pointen i. I tror ikke vi kan tage det her seriøst. Det er der nok nogen der ikke kan, men det er altså ikke alle. I kigger lige i brugerprofilen, og ser at han ikke er så gammel, og så gider i ikke hjælpe, for ham der er sikkert bare ude på spam.
Svar dog på hans spm., og bland jer dog udenom hans alder. Eksperten er et seriøst forum! Og så skal man ikke sidde og lade vær med at svare, pga. en ting der er fuldstændigt ligegyldig. Det handler altså ikke om alderen, men om erfaringen. Han siger selv at han har programmeret meget i asp, hvorfor tror i så ikke på ham. Forestil jer lige en voksen der havde programmeret siden han var 20, og han nu er 23. Hvis ham der har stillet spm.'et, kan jo sagtens have programmeret i længere tid, eller have læst flere bøger.