Avatar billede yoophoop Nybegynder
21. november 2000 - 12:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brænder: Yamaha eller Plextor

Jeg har planer om køb af cd-brænder og vakler lidt i mit valg efter at have undersøgt markedet lidt. Jeg har fundet en Plextor 12x10x32 IDE 2MB brænder til 2.186,- og en Yamaha 16x10x40 IDE 8MB til 2.495,-

Hvad er det klogeste køb? Hvad betyder den store forskel i hukommelse?
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. november 2000 - 12:42 #1
Jeg vil foretrække Plextor, de er klar de bedste! Godt nok er yamaha\'s brænder hurtigere i dette tilfælde, men husk at du også skal have nogle cd\'ere der understøtter at blive brændt med 16x!
=)

Og 2MB Buffer er mere end nok! Ellers køb scsi!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. november 2000 - 12:44 #2
8MB cache betyder at din maskine kan \"glemme\" brænderen i længere tid af gangen...
Hvis hastighed betyder meget for dig, så vælg Yamaha\'en..
Personligt har jeg enormt gode erfaringer med Plextor og tæt på ingen med Yamaha.
Plextor har BurnProof i den version du nævner og det skulle gerne betyde at du ikke kan fejlbrænde....
Men eneste forskel for cachen er at der kan gå et sek. (eller 2) mere mellem maskinen giver tid til din brænder...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. november 2000 - 12:44 #3
Doh, aldrig skrive lange svar eller snakke :o(
Avatar billede devil Nybegynder
21. november 2000 - 13:16 #4
jeg har selv lige købt brænder, og hvis det var mig der skulle vælge, ville jeg vælge Yamahaen, fordi du får en brænder der brænder hurtigere og fordi den generalt er hurtigerer, for bare 300 kr ekstra
Avatar billede denboj Nybegynder
21. november 2000 - 16:41 #5
plextor
Avatar billede -billgates- Nybegynder
26. december 2000 - 20:50 #6
Hej

Køb Plextor - den er billigere og har Burnproof, der sikre at brændingen aldrig slå fejl - jeg har selv købt en. Men burnproof er 2 mb buffer rigeligt.
Yamaha er lidt hurtigere, men mindre stabil og den er lidt dyrere.
Jeg har ikke prøvet softwearen til Yamaha, men Plextors er rigtigt godt.

Plextor har desuden en god garanti og jeg har ikke hørt om en Plextor der er gået i stykker endnu.
Avatar billede xion Nybegynder
20. januar 2001 - 17:53 #7
Jeg har selv lige købt en Yamaha 16/10/40 og har prøvet at brænde med den inbyggede brænde funktion i win whistler beta1 og det virker fint, men i win 2000 er der ingen brænde funktion så jeg har installeret nero 5.0.0.3 men den kan ikke se drevet, såååååå.

Er der nogen der evt. kan hjælpe med det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
20. januar 2001 - 18:23 #8
okæ!
Prøv at downloade den nyeste opdatering til nero. Eller også så prøv med winoncd creator.
Det skyldes simpelthen at din brænder er for ny til at blive genkendt af programmet! =)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2001 - 04:29 #9
Du vil ikke være i tvivl når du læser dette review fra nogen der ved hvad de snakker om.

YAMAHA KISS MY ASS
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2001 - 04:29 #10