Avatar billede c88 Nybegynder
24. april 2003 - 09:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site

Jeg har lige færdiggjort www.consult-88.dk - men kunne godt tænke mig en lille vurdering.

Følgende punkter vil jeg gerne have vurderet:

- Design & brugervenlighed; æstetik & funktion
- (X)HTML/CSS'en; er det brugt korrekt?
- Browserkompatibilitet; virker siden korrekt for dig? (Hvilken browser benytter du?)
- Søgemaskinevenlighed

Hvad er jeres umiddelbare indtryk af siden?
Avatar billede whitesun Nybegynder
24. april 2003 - 09:59 #1
Jeg sys det ser fuldstændigt korrekt ud! Det ser godt ud både med farvevalg, og design! JEg har ikke forstand på (X)html/Css men det ser fanneme godt ud!
24. april 2003 - 10:16 #2
Det ser umidlbart lidt tomt ud, hvad med et mat baggrundsbilldede ude i det hvide felt.
Det ville nok også se bedst ud hvis menu-punkterne kunne stå på én linie, men det har du nok ikke mulighed for, -men du kunne jo centrere dem.

De forskellige sider ser også lidt ens ud, så et ikon eller et mat billede, ved siden af overskriften ville nok se pænt ud.
24. april 2003 - 10:20 #3
... men den virker som den skal (i IE 5.0).
Det "Consult-88 aps" som er i billedet kunne også godt være med en mere orginal skrifttype.

Ellers fin side! (-:
Avatar billede webt Nybegynder
24. april 2003 - 10:23 #4
Testet i Mozilla1.3, Opera6+7, Netscape7 og siden ser godt ud (ens) i alle.
Jeg sidder på 1600x1200 så den lyse baggrund er meget blændende. Kunne måske godt tænke mig at man i menuen kunne se hvilket link man var inde på, men det er jo en smagssag. Mht. søgemaskinevenlighed tror jeg ikke den bliver meget bedre
Avatar billede c88 Nybegynder
24. april 2003 - 10:32 #5
h13 & webt: Tak for jeres kommentarer og test.

h13: Det er desværre ikke muligt, at have menupunkterne på kun en linie - men jeg vil give dig ret i, at det ville have været bedre.
Et baggrundsbillede i det hvide felt er udelukket. Det forringer læsbarheden.
Et ikon/mindre billede på hver siden ville måske være en meget godt idé. Det vil jeg overveje.

webt: Ja, det ville være en god idé at man i menuen kunne se hvilken siden man er inde på. Det vil jo også øge brugervenligheden. Det skriver jeg på min nye todo-liste ;)
Avatar billede dittlau Nybegynder
24. april 2003 - 13:24 #6
Ser rigtig godt ud, let og overskuelig.
En enkelt lille ting: Folk med dårlige øjne(eks. grå stær), er ikke meget for den orange skrifttype.
/dittlau
Avatar billede c88 Nybegynder
24. april 2003 - 14:25 #7
webt: Kom til at se lidt på din hjemmeside. Vi har jo ting og sager til fælles. "Fritagelse for værnepligtstjeneste i fredstid" <-- dejligt brev at modtage ;) og.. Herning Ingeniør- og Handelshøjskole - der har jeg lige søgt ind. Var der ovre til åbent hus - Hvis du ik kommer ind i københavn skal du ik være ked. Herning er bedre ;)
Avatar billede webt Nybegynder
24. april 2003 - 17:44 #8
Tænkte jeg lige ville smide et svar. Jamen så ses vi sikkert der efter som jeg har ændret min prioritet så herning er første :)
Avatar billede c88 Nybegynder
30. april 2003 - 19:55 #9
webt, det lydder som en god beslutning :) Har søgt ind som Business Development Engineer..

og tak for svarene forresten :)