Avatar billede dmg Nybegynder
24. april 2003 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af spille server

Hej gutter.

Jeg skal sætte en gameserver op på mit arbejde. Jeg tænkte lidt på Counter Strike.

Jeg skal bare vide, hvordan man sætter den op?

Skal man købe en halflife cd? eller det kun til at spille. Serveren skal stå som en dedikeret cs server. Er der ik noget med at man kan downloade en linux dedikeret server?

Håber der er nogen der har lidt viden om ovenstående.

C Ya
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:37 #1
lytter lidt med
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:42 #2
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 09:54 #3
prøv evt. også at søg her på eksperten. Dette spørgsmål er blevet stillet en del gange.
Avatar billede sirel Nybegynder
24. april 2003 - 10:30 #4
her er en temlig fin guide til at lave en server [url]http://www.clan-tfc.dk/tut_server.asp[/url]
ellers kan du finde en lidt bedre guide i bladet Privat Computer nr.9 fra august sidste år.. den hjalp mig med at sætte min server op :D
Avatar billede sirel Nybegynder
24. april 2003 - 10:33 #5
Du kan også for et mindre beløb købe artiklen i elektronisk form på www.it-svar.dk. Bare klik på "Privat Computer" logoet, vælg nyeste nummer fra listen (nr. 9/2002) og find artiklen i listen.
Avatar billede repox Seniormester
24. april 2003 - 15:03 #6
Hvis det er linux du gerne vil sætte op til det, så går jeg udfra du selv kan sætte en linuxmaskine op til serverbrug, så kommer der lige lidt om hvad du skal bruge for at sætte en cs server op!:

Du SKAL have Half-Life HLDS Linux porten installeret før du overhovedet kan sætte en half-life server op (og som du jo ved er CS kun et mod af HL)
Den kan du hente her:
http://linux.bankhacker.com/en/software/Half-Life+HLDS+Linux+Port/

Så kan du hente den fulde CS Linux Port på:
http://www.counter-strike.net/linux_full.html

I filerne er der en masse installationstekster, så det store problem burde der ikke være i det!

Når du så har fået serveren op at stå er det altid godt med et admin modul hvos jeg varmt kan anbefale Admin MOD fra http://www.adminmod.org hvor du også kan finde masser af plugins for at gøre din server sjovere, strengere eller mere funktionel! Du kan også få et mysql modul til at gemme stats fra brugerne og så kaste det ud på en hjemmeside som serveren eksempelvis også kører! :)

Håber det kan bruges...
Avatar billede repox Seniormester
24. april 2003 - 15:12 #7
Avatar billede dmg Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:12 #8
lukker spørgsmålet