Avatar billede hiks Nybegynder
23. april 2003 - 23:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 Listview spørgsmål

Hellooo

2 hurtige fra hoften...

1:
Hvorfor kan man i et listview ikke styre om man vil have scrollbars med eller ej... Når jeg tilføjer en Listview kan jeg trække ikonerne helt ud og skærmen til uendelighed og scrollsbars'ne udvider og udvider sig bare...

Hvordan undgår jeg dette?

2:
Jeg laver følgende og har enablet multipleselect...

    For i = 1 To 40
      LstView.ListItems.Add i, , "ID " & i, d, d
    Next

Hvordan får jeg nu vha. af en knap overført i for ALLE de valgte og ikke kun den ene valgte indexværdi...?

20 p. til første spm og resten til spørgsmål 2.

: Hiks
Avatar billede sneakie03 Nybegynder
24. april 2003 - 01:49 #1
Første spm.
prøv at skriv en max value for scrollbar'ene...
Avatar billede hiks Nybegynder
24. april 2003 - 07:59 #2
den skal jeg lige have i langsom gengivelse...

hvor gør jeg det under properties eller hur?
Avatar billede venne Nybegynder
24. april 2003 - 09:24 #3
1:
Det tror jeg ikke du kan - sådan fungerer listview i icon-mode. Du kan eventuelt sætte den i List-mode, så kan elementerne ikke flyttes, men det kommer jo an på dine ønsker/krav til dialogen.

2:
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med 'overført i', men du kan loope igennem valgte elementer sådan:

  Dim itm As ListItem

  For Each itm In ListView1.ListItems
    If itm.Selected Then
      'Gør noget
    End If
  Next itm

/venne
Avatar billede hiks Nybegynder
24. april 2003 - 15:01 #4
svar til venne...
1:
hmmm - det har lige præcis noget med kravene at gøre...

Men det virker bare lidt mærkeligt da jeg mener at f.eks. Stifinder er lavet ud fra en listview og her kan man ikke flytte ud over grænserne ligegyldigt om man er i listmode eller ej...

2:

Med overført i mener jeg index værdien som jeg tildeler i min løkke...

Jeg kan dog heller ikke få din for sætning til at virke...

Den melder type mismatch...

Jeg har ændret listview1 til LstView

/Hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
24. april 2003 - 15:14 #5
svar venne...

har fået det til at virke nu - havde lidt rod med nogen gamle komponenter i min form så den ik forstod hvad jeg "snakkede om"...

Point til dig for svar på spm 2.
Avatar billede hiks Nybegynder
24. april 2003 - 15:15 #6
nå - du fik 70 - det gik lidt hurtigt...

kan du hjælpe med spm 1?

/hiks
Avatar billede venne Nybegynder
24. april 2003 - 15:31 #7
Jeg kan vist kun gentage hvad jeg allerede har sagt. Jeg har lige prøvet stifinderen og jeg kan godt flytte ikonerne ud over kanten?

Men tak for points... jeg må skylde dig nogen hvis der er...

/venne
Avatar billede hiks Nybegynder
24. april 2003 - 15:38 #8
ikke her - men det finder jeg nok ud af...

/hiks