Avatar billede pbudk Nybegynder
23. april 2003 - 20:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Screendump i runlevel 3

Hej Alle,

Jeg har lige installeret Webtrends Loganalyzer 8.0 på min Debian i runlevel 3.

Når man aktiverer sit serienummer kommer der noget output til skærmen, som man skal kopiere til en tekst fil.

Det stod der ikke lige noget om i instruktionsbogen - er der nogen måde, hvorpå jeg nu kan kopiere indholdet fra skærmen til en tekstfil, eller må jeg ringe og brokke mig i morgen ?

Outputtet er så langt, at det ikke er muligt manuelt at indtaste det nogen steder.

Håber der er en, der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen pbudk
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 21:00 #1
er programmet tekstbaseret ?
så prøv
programnavn > fil.txt

ellers kan du installere gpm og clip 'n paste med musen
Avatar billede pbudk Nybegynder
23. april 2003 - 21:01 #2
hm - stødte lige på kommandoen screendump, men den tager jo kun det nøjagtige antal linier på skærmen. Og jeg har jo linier "udenfor" skærmområdet
Avatar billede pbudk Nybegynder
23. april 2003 - 21:03 #3
hej space -

problemet er lidt at kommandoen er blevet kørt.
Og jeg har prøvet efterfølgende at at sende outputtet af en ny kørsel til en output fil, men nu får jeg bare en fejl fra aktiveringsserveren.
Så jeg skulle gerne kunne gøre det med tilbage virkende kraft :o(

Ja - aktiveringsprogrammet er kommandolinie baseret.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 21:09 #4
hmm så brug gpm
Avatar billede pbudk Nybegynder
23. april 2003 - 21:12 #5
he he - der her er lidt langt ude, men eftersom det er en server, har den ingen mus tilsluttet.

Er der slet ingen mulighed for at gøre det fra ren kommandolinie uden at skulle til at installere alt muligt ?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 21:17 #6
dunno
Avatar billede mfalck Praktikant
24. april 2003 - 08:32 #7
well - du kan bruge en telnet/ssh-klient (ala putty) og logge ind og så klippe-klistre derfra - men det er igen kun for fremtidig brug. Der er ikke lige noget du kan gøre bagefter, så du må nok ringe og brokke dig.
Avatar billede pbudk Nybegynder
24. april 2003 - 08:36 #8
mrfalck - tak for kommentaren.

Ja jeg havde også opgivet - jeg må ringe og brokke mig over den manglende dokumentation til Linux versionen.
Avatar billede mfalck Praktikant
24. april 2003 - 08:38 #9
hvis der er nok der gør det så kan det jo være at de ændrer det således at man har mulighed for at få det ud i en fil fra programmet.
Avatar billede pbudk Nybegynder
24. april 2003 - 12:33 #10
jeg fik ikke løst problemet og der kom ikke noget nyt på bordet.