Avatar billede roadkill Nybegynder
21. november 2000 - 09:45 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Spilcrash med ASUS GeForce2 MX AGP-V7100 & Windows 2000

500 point til den, der kan løse følgende problem for mig:

Jeg har lige erhvervet mig et ASUS GeForce2 MX AGP-V7100 grafikkort, og det kører som en drøm under Windows 2000 - men med en enkelt undtagelse. Når jeg kører spil som FIFA2001 og GrandPrix 3, hvor der skiftes mellem 2D (menuer) og 3D (selve spillet), så crasher mit spil *altid* anden gang, jeg skifter til 3D... Aldrig første gang, aldrig 3. gang - altid anden gang. (Crash her betyder, at jeg uden advarsel bliver smidt tilbage til min desktop). Altså må der være noget galt med re-init af 3D... eller???

Jeg har prøvet både med den ASUS-driver, der fulgte med kortet, med ASUS\'s nyeste driver og med Detonator 3 fra nvidias hjemmeside. Samme resultat...

HJÆÆÆLP
Avatar billede kingofbornholm Nybegynder
21. november 2000 - 10:20 #1
Du skulle måske prøve at køre med et andet windows, f.eks. Win Me eller Win 98.
Windows 2000 er ikke beregnet for os brugere men for store fimaer. Det er jo ikke beregnet til at spille i.
Hvad for en opløsning kører du med, og hvilken driver.
Du skal ikke køre med den nye detonator 3 driver, der er fejl på.
Avatar billede nutten Nybegynder
21. november 2000 - 10:23 #2
Prøv at installere ServicePack 1 til win2000.

Har dog kun haft problemet i 98, hentede nye drivere og så kørte det, men det har du jo prøvet......
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. november 2000 - 11:10 #3
kingofbornholm:
Win2000 er eneste mulighed... Og langt rarere at arbejde med end ME og \'98...

nutten:
Du skriver problemET... Har du haft præcis det problem, jeg beskriver? Med hvilken hardware?
Avatar billede nutten Nybegynder
21. november 2000 - 11:18 #4
Nøjagtigt det samme kort under win98, pludselig låste maskinen.

Jeg hentede nye drivere til kortet og dette fungerede OK de første uger.
Da den så låste igen valgte jeg at installere win2000 med SP1 og nyeste drivere samt DirectX 8.0.

Efter dette har der aldrig været problemer.
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. november 2000 - 11:36 #5
Okay, det må jeg prøve...
Avatar billede nutten Nybegynder
21. november 2000 - 11:54 #6
Held og lykke!
Avatar billede denboj Nybegynder
21. november 2000 - 16:37 #7
2 ting der måske kan spille ind omkring gf2

1. Der har været tale om problemmer med visse VIA chipset og gf2

2. Der har tidligere været nogle der har haft problemmer med gf2 mmx og netværkskort.
Avatar billede roadkill Nybegynder
21. november 2000 - 16:54 #8
Det sidste lyder interessant - grunden til, at jeg netop er skiftet fra Win95 til Win2000 er at Win95 har meget svært ved ordentligt at håndtere mine to netkort... Jeg håber ¤\"&#(/\"¤ ikke, det er det. Men tak for tippet!
Avatar billede nightwalker Nybegynder
22. november 2000 - 13:51 #9
Hejsa,
Jeg har forskellige forslag:
- Installere de nyeste drivere/Direct X. Rækkefølgen er ikke altid ligegyldig (Nogle gange hjælper det at installere grafikkort driverene til sidst andre gange skal de installeres først) Spørg mig ikke hvordan man afinstallere directx 8.. Det ved jeg nemlig ikke.

- Vær opmærksom på er at du kan risikere at GeForcen deler interrupt med andre enheder.
Jeg havde selv problemet at min SB live delte interrupt med et Geforce hvilket resulterede i at Windows crashede når det gik hårdt for sig (EverQuest *grin*). Se under:
START / Programs / Accessories / System Tools / System Information (shared irq punktet)
Jeg flyttede mit SBLive til et andet PCI slot og disablede min parallel port for at få plads

Mvh
Henrik
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 00:06 #10
Det ville også hjælpe hvis du så efter om du havde slået \"assign IRQ for VGA\" til i din BIOS
Hvis den er slået til så slå den fra det plejer også at hjælpe
Avatar billede teknik Juniormester
26. november 2000 - 22:38 #11
......to netkort ??...
Næsten altid fordi der skal spilles med nogen på BNC netværk...
Køb en lille hub til 3-500 kr, og skrot nr. 2 netkort...
Så er du fri for at være tvunget over på Win2K, som ikke er særlig spille-egnet...
Og så vil der være meget større opbakning til løsning af spil problemer.
Avatar billede roadkill Nybegynder
27. november 2000 - 10:02 #12
Det ene netkort er til mit lokalnetværk, det andet til min StofaInternet-opkobling (kabel-modem)... HUB er overvejet og forkastet.
Avatar billede nightwalker Nybegynder
27. november 2000 - 10:12 #13
Har du checket din interrupt settings? har du overlap??
Hvis det er tilfældet så er det meget sandsynligt at det er problemet
Avatar billede roadkill Nybegynder
27. november 2000 - 10:18 #14
Okay, jeg tror, vi stopper her. Mange tak for hjælpen. Resultat? Arbejder stadig på det - men det virker som om SP1+DirectX8 hjalp en del (dog flimrer skærmen nu pludselig i GrandPrix3).