Avatar billede ts-zonic Nybegynder
23. april 2003 - 17:17 Der er 7 kommentarer

ÅBNE PORTE??

Hej alle sammen!

Jeg har et lille prob. jeg ved ikke hvorfor det ikke virker når jeg åbner porte på min linksys router!!! jeg har gjort det ligesom mine venner og deres virker!! Nogen der ved hvad jeg gør galt??

P.S Hvilken port skal man åbne for at connecte hurtigt til irc??
Avatar billede curious Nybegynder
23. april 2003 - 17:19 #1
Avatar billede curious Nybegynder
23. april 2003 - 17:19 #2
6668/tcp og 6667/tcp  evem
Avatar billede curious Nybegynder
23. april 2003 - 17:20 #3
even even :D
Avatar billede emmek Nybegynder
23. april 2003 - 20:14 #4
Forskellige IRC servere anvender forskellige porte. Hvis din router spiller dum, syntes jeg du skal firmware opgradere den, og opsætte den forfra.
Jeg har samme router, og jeg har intet problem med at connecte til irc, men DCC syntes jeg at kunne huske kræver lidt nørkleri..
Avatar billede langbein Nybegynder
24. april 2003 - 00:15 #5
men courious sitt svar er jo rett !!??
Det stemmer jo også at dcc kjører på andre porter, dvs porter høyere enn 1023.
(Initasjon til dcc skjer på port 6667 eller nabo, og så skjer dcc sesion på port høyere enn 1023.)
Avatar billede emmek Nybegynder
24. april 2003 - 07:44 #6
Det er også korrekt, men hvis du læser spørgsmålet, så handler det om at connecte hurtigt til IRC, og for bare at connecte til IRC, så har man IKKE brug for at lave nogen port mappings, da alle porte i udgående retning som default er åbne i linksysrouteren.
Derfor er det jeg mener at routeren skal have en eller anden form for behandling, hvis det går langsomere når han bruger den.

Derimod hvis det handler om DCC, så skal der portmappings til - sandsynligvis DMZ host tænker jeg.
Avatar billede curious Nybegynder
24. april 2003 - 13:51 #7