Avatar billede hub Nybegynder
23. april 2003 - 16:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Asus A7M266 og Thoroughbred

Dette kort genkender kun den rigtige hastighed efter et par forsøg: XP 1800 kører som XP 1700 osv.
Den er ikke på listen over Asus godkendte T-bred boards, men genkender som regel processoren korrekt.
Kører med sidste officielle BIOS. Der ligger en betabios hos Asus, men jeg tør ikke flashe med den, da den melder fejl under processen. Er der nogen der har fået dette board til at køre T-bred, evt. med betabios?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. april 2003 - 20:01 #1
Vedrørende Asus og betabios bør du ikke være urolig. Asus kalder pr. definition alle bios beta uanset om de er final eller ej.
Avatar billede hub Nybegynder
23. april 2003 - 20:21 #2
Hmm, ja, tog mod til mig og flashede den alligevel, men den kan stadig ikke finde processorens hastighed -surt..
Avatar billede nikulotu Nybegynder
24. april 2003 - 23:28 #3
Ja jeg har købt dette board hos www.SHG.DK for 14 dage siden og har købt en XP 2000+ 0.13
Boardet jeg købte hos SHG havde sidste nye bios så den behøvede jeg ikke at opdatere. Jeg skulle selvfølgelig lige ind og rette på cpu hastighed, men ingen jumpere skal stilles, dejlig nemt. løs evt. dit problem med at udelukke fejlen(test cpu i en anden maskine)
Avatar billede hub Nybegynder
24. april 2003 - 23:33 #4
Hmm, det er testet med 4 forskellige processorer der alle kører fejlfrit på andre boards. Kører beta-bios nu og det har hjulpet, men ikke helt. Mærkeligt at dit bare kører.. Kiggede lige hos SHG og se hvad de skriver i deres infobox om boardet: YDERLIGERE INFO:
CHIPSÆT: AMD 761
PROCESSOR:
- AMD Duron -> 950 MHz
- AMD Thunderbird -> 1400 MHz
- AMD XP -> 2100+ (Kan kun tage Palomino kerner, ikke T-Bred)
FSB: 100/133 MHz (200/266)
RAM: DDR DIMM PC1600/PC2100
Avatar billede dom Nybegynder
26. april 2003 - 20:13 #5
Her er en del andre løsnninger.PS.send venligst en mail vedr. max cpu du kan få til at virke .MVH.Dom.http://www.amdforums.com/showthread.php?s=7814bca74809848864c5d369d29ec738&threadid=159134&perpage=15&pagenumber=16
Avatar billede hub Nybegynder
29. april 2003 - 11:22 #6
>dom, tak for et yderst brugbart link :-)
Jeg kan nu få den til at køre XP 1800 ved koldstart, men ved genstart ryger den tilbage på 1700. Kan ikke helt gennemskue hvor de 6 mm wire skal lægges i soklen på denne hastighed..
Avatar billede dom Nybegynder
30. april 2003 - 20:04 #7
Hvis du søger lidt i kommentar listen finder du et link til nogle billeder,der viser hvor og hvordan,du luser til de forskellige hastigheder
Avatar billede dom Nybegynder
30. april 2003 - 20:07 #8
Du kan bruge asus liveupdate til at flashe din bios fra windows .Den nyeste finder du på www.tweak.dk.den virker fint.
Avatar billede hub Nybegynder
30. april 2003 - 20:07 #9
Ja, de billeder har jeg set, men de viser ikke lusning til 1800..
Avatar billede hub Nybegynder
30. april 2003 - 20:08 #10
Jeg kører med den seneste beta-bios...
Avatar billede hub Nybegynder
30. april 2003 - 20:12 #11
http://www.geocities.com/trats102002/a7mwire.html er den udgave jeg har set, men den er ikke helt gennemskuelig
Avatar billede hub Nybegynder
14. maj 2003 - 13:50 #12
Dette board er gået på pension som filserver med en liile processor. Dom, læg venligst et svar for dit gode link..
Avatar billede hub Nybegynder
16. juni 2003 - 00:46 #13
1 måned må være nok til et svar..

Yoinkk..