Avatar billede rbe Nybegynder
23. april 2003 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af data fra C5 til Exel

Jeg ville gerne overføre/kopiere lagerliste/varenr.listen med priser fra C5 til en Exel-fil. Dette for nemmere at lave et månedsbudget. Det drejer sig om et firma, der næsten månedligt leverer serviceydelse til kunder. Hver ydelse er oprettet som et varenummer med en pris.
Kan nogen hjælpe mig med det ?
23. april 2003 - 14:51 #1
Det gør du på følgende måde:

Vælg Generelt/Periodisk, Data-manipulation
I feltet Kartotek skriver du: LagKart
I feltet handling vælger du: Export
I lokalmenuen vælger du Slet felter (el. Klik på knappen Slet felter)
I lokalmenuen vælger du Alle felter, marker feltet Felterne med i filen, og klik OK
I lokalmenuen vælger du Udfør
Klik OK
Navngiv filen du eksporterer til, husk filens placering
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 14:52 #2
Hmm.. det her er godt nok med en XAL 2.71 feltnavne, index og kartoteker...

Prøv at gå ind i Generelt/udskrifter/Rapportgenerator...

Vælg Kartoteket "LagerKart" og lav følgende felter:

DB-VareNummer
DB-VareNavn
REAL-&Pris-Udtryk:PrisRabat[VareIdx,4,0,LagerKart.VareNummer,"DKK",1,"PRISLISTENAVN"].Beløb

Dette vil IKKE virke med datoer der åbner og lukker priser i prisrabat kartoteket...

Hvis du har en engelsk version eller blot engelsk kerne, skal du se'fø'li erstatte med uk kartoteksnavne og feltnavne...

Kør rapporten til en tekstfil og importer i Excel..
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 14:55 #3
Ellers må der være en standard rapport du kan køre ud til tekstfil og importere i Excel...
23. april 2003 - 14:59 #4
Eller måske det er lettere for dig at udskrive prislisten til en fil:
Lager/Rapporter, Stamdata, Prisliste

Vælg udskrift til tekstfil, husk at vælge Parametre inden du klikker OK, her kan du vælge filnavn og placering
23. april 2003 - 15:01 #5
vic256>> XAL og C5 er langt fra identiske. Hverken kartoteksnavne, feltnavne eller andet kan genkendes.
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 15:05 #6
Ok.. Jeg har ikke kigget på C5 i 5 år sååå ;-) Det eneste jeg husker som en RAR ting at slippe for, var transaktionskoder i C5's lagerposter.. ;-)
Avatar billede rbe Nybegynder
24. april 2003 - 11:35 #7
Tak for de fine svar. Jeg prøver dem af i weekenden. Det er da et fremragende web-sted, dette her. Sikke mange problemer, man kan få løst i en fart.
24. april 2003 - 12:22 #8
Jeg vil foreslå at du starter med at udskrive til fil (23/04-2003 14:59:03).
Hvis dette kan løse dit problem er det langt den letteste måde for dig.