Avatar billede xodeus Novice
23. april 2003 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optimeret til Bærbar.

Hej igen.
jeg vil lige spørge om der findes et Linux system til bærbare computere. Jeg kan nemlig huske at da jeg installerede Mandrake 9.1 åd den mit batteri på under en ½ time. Det er jo slet ikke optimalt da jeg lige nu kører WinXP og kan bruge den i ca 4 timer, men jeg ønsker at skifte til Linux da jeg ikke rigitg har licens til denne PC og jeg skal aktivere den om 22 dage! Lidt øv! Er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede xodeus Novice
25. april 2003 - 12:29 #1
Jeg forstår ikke lige rigtig hvofor der endnu ikke er nogle der har svaret på denne tråd! Men jeg håber snart på at se et svar eller nogle gode brugbare kommentarer.
Avatar billede vic256 Nybegynder
25. april 2003 - 12:44 #2
Havde du installeret apmd (Advanced Power Management) under din installation af Mandrake?? Den er burde hjælpe dig med at styre din notebooks strømforbrug...
Avatar billede xodeus Novice
25. april 2003 - 17:10 #3
Det har jeg gjort men problemet var at den IKKE kunne starte acpid eller apmd. Såøh!
Avatar billede thomasw Nybegynder
26. april 2003 - 17:17 #4
jeg har selv kørt Mandrake og kører pt. Red Hat på min bærbare computer. Min oplevelse er at Red hat ikke sluger mere strøm end en Windows XP installation (kører Windows XP samtidig med min Red hat installation). Red Hat kører lige så lang tid som Windows XP. Da jeg i sin tid kørte Mandrake oplevede jeg heller ikke at den brugte mere strøm.
Avatar billede xodeus Novice
29. april 2003 - 11:59 #5
Jeg har skiftet til redhat og den blev installeret med ACPI. Mange tak!