Avatar billede 2002 Nybegynder
23. april 2003 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til printer

OK
Jeg er til Pc, min kæreste til Mac... Der er altid problemer med mac´en. Det er en Ibook G3 og nu skal vi købe en printer. Vi har forsøgt os med nogle printere (hp s psc 1210), men siden det er en G3 udskriver den så fandens langsomt - Det tager et ondt år at få et enkelt job overstået. Nu skal vi have en printer som kan printe stabilt og pænt som fitter printeren. Har bedst erfaring med HP produkter.. Så hvis der sidder nogle med en G3 mac og har en god (ikke for dyr) printer, som de gerne vil anbefale, er der mulighed for point.
For det ikke skal være for let.Jeg ved ikke hvordan hukommelsen fungere på Mac os9.2. Hvordan indstiller jeg det så det løber godt og hVad er princippet bag - Man kan give de forskellige programmer lidt ekstra ram og så findes der noget der hedder virtuel hukommelse... Det kan sikkert beskrives ganske kort. Arbejder mest i photoshop, illustrator og words.
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Jman Praktikant
23. april 2003 - 12:54 #1
Jeg er også til HP og mac (og PC for den sags skyld). Jeg ville nok foreslå PSC750.
Me´d hensyn til hukommelsekan man bedre styre den samlede hukommelse på en mac, idet man kan tildele alle programmerne, hvor meget ram de må benytte. Hvis du eksempelvis sidder og arbejder på en 4-farvet sag i høj opløsning i Photoshop er det en god ide at tildele prgrammet max. ram, mens man arbejder udelukkende på dette dokument.
Virtuel hukommelse er en måde at få "ekstra" ram på. D.v.s. man kan tildele Harddisk-plads som ekstra hukommelse. Det virker fint i mange henseender, men har man nok ram, ville jeg lade være, da det oftest sløver styresystem
Avatar billede 2002 Nybegynder
23. april 2003 - 13:07 #2
FIno. Har du ikke et andet forslag mht. printere - jeg er stået lidt af på multifunktions printerne (har du selv en psc750?). Hvad med (bare) en printer?
Mht. hukommelse. Jeg ved ikke hvad der måles efter. VI har f.eks. stillet Photoshop 7 til 100.000. Jeg synes umiddelbart det lyder af meget :-p. Hvad måler man efter her, og hvad udgør f.eks. 100.000 af 512 ram. Findes der et normalt område indenfor photoshop....
Avatar billede Jman Praktikant
23. april 2003 - 13:15 #3
100.000 kb. af 512.000 kb ram :)
Umiddelbart vil jeg nok kunne anbefale alle HP's printere (blot de benytter USB)
Du kan jo prøve at åbne et par programmer, klik derefter på skrivebordet, gå op i æblemenuen oppe i venstre hjørne og vælg "om denne computer". Så kan du se hvor meget ram du bruger og hvor meget der er tilbage :)
Avatar billede tre Nybegynder
23. april 2003 - 14:01 #4
Hvis du kan nøjes med en sort/hvid laser printer kan jeg anbefale HP's 4-serie

Har selv brugt en LaserJet 4 i mange år, og benytter nu en 4050. HP's nye udgave hedder vist 4100. Skal bare tilsluttes netværket, og så connecter du via AplleTalk.
Avatar billede 2002 Nybegynder
23. april 2003 - 14:51 #5
Jeg har lige investeret i en ny printer. En vanlig HP...
Superior hvor meget kb kører du med i et program som photoshop? Og hvor meget giver du din printer. Hvis andre har nogle bemærkninger om ram og mac, må de meget gerne sige til...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
23. april 2003 - 18:20 #6
prøv lige at justere hukommelsen på din printer.

Klik "Æble" + "i" > vælg "Hukommelse"

hæv til det dobbelte antal i ønsket.
-pil fingrene fra den anden mulighed i denne indstilling "minimum"

Så kører din printer 99% sikkert dobbelt så hurtigt . . .
Avatar billede 2002 Nybegynder
29. april 2003 - 09:50 #7
Den nye printer skulle kunne køre på en G3 - printeren er bare stadig skide langsom... Jeg har hørt at HP skulle køre langsomt på mac, men vel ikke i snegle fart. Jeg har sat hukommelsen op til printeren - endda rigtig meget, det det hjælper ikke. Hvad fanden kan jeg gøre.. Printeren skulle være tilfreds med en 255mz så jeg kan ikke se problemet....
Avatar billede 2002 Nybegynder
05. maj 2003 - 13:20 #8
Jeg har installeret 10.2 og printeren er dermed blevet en smule hurtigere...