Avatar billede martinheick Nybegynder
23. april 2003 - 10:29 Der er 2 kommentarer

Installation går kold ved PCMCIA

Hej eksperter

Jeg, som må betegnes som værende newbie og wannabe, prøver ihærdigt at installere Linux på min computer (bærbar Chicony, bambus 300 Mz 256 MB ram).

Installationen går kold når installationprogrammet begynder påPCMCIA tjek. Det gælder både Red Hat 8.0. og Mandrake 9.0.

Jeg har fundet en Howto PCMCIA, hvor der beskrives foreslås at ændre i en config fil. Det har jeg prøvet, men så fungerede min nye installations CD ikke.

Er der nogen, der har et forslag til, hvad jeg kan gøre. På forhånd tak.
Avatar billede lap Nybegynder
23. april 2003 - 11:05 #1
Prøv at slå pcmcia fra i bios, således at pcmcia slet ikke findes i første omgang - det er nemmere at rode med det, når der er kommet os på maskinen.
Avatar billede martinheick Nybegynder
23. april 2003 - 14:48 #2
Godt tænkt. Desværre sker der nøjagtigt det samme.