Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
23. april 2003 - 09:17 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Sjove lyde under opstart....

Hvis nu ens computer er begyndt at sige sjove ping pong lyde under opstart, er begyndt at fryse og generelt skal tændes/slukkes 3 gange før den starter..... og det hele begyndte efter en strømafbrydelse i hele byen... hvad er der så galt... not good i know... harddisk faliure?
Avatar billede 1nsane Nybegynder
23. april 2003 - 09:21 #1
stod pcen tændt da strømafbrydelsen skete ? for så er det lige om det måske er en spænding der har forskudt sig et sted, men det lyder meget mystik, prøv at tjekke at alt sidder i pcen som det skal sidde
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 09:23 #2
Lyder ikke som problemet er kommet pga. strømafbrydelsen. Der må være noget mere du kan fortælle omkring din pc
Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
23. april 2003 - 09:31 #3
Ja den var tændt da det skete... og eftersom den begyndte at sige disse lyde da jeg tændte den igen efter strømafbrydelsen vil jeg mene at det er den mest nærliggende årsag.
Avatar billede drukhuset Nybegynder
23. april 2003 - 11:04 #4
jeg har været ude for det samme med min pc for mange år siden, i det tilfælde var det ene læsehoved brækket i min harddisk. Det kan være grunden til de mærkelige lyde under opstart. Hvis du laver en scandisk med overflade scanning kan du se om det er det, for så kan du se hvis der komme mange bad sectors (Når den prøver at læse med det hoved som er i stykker)
Avatar billede jesperdh Nybegynder
23. april 2003 - 11:10 #5
mit gæt ville klart ende på harddisken. Så mit råd er i første omgang at køre scandisk og defrag. Det kan skyldes at harddisken har et par filer der er fåket, hvorfor den kører lidt forvirret og prøver igen og igen før den kan starte ordentligt op.

Prøv at høre om den spinner op, går i stå, spinner op, går i stå osv osv.

Prøv evt. at køre noget diskcheck fra producentens side. Mener at IBM og Maxtor i hvert fald har sådanne progs, spørg mig ike med de andre...

Held og lykke!
Avatar billede fromsej Praktikant
23. april 2003 - 11:56 #6
Da jeg havde samme oplevelse kostede det en tur med FDISK og Format inden min HD virkede igen.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
23. april 2003 - 12:25 #7
jeg ville bare ikke mene det lyder som HDD men måske har i ret
Avatar billede fromsej Praktikant
23. april 2003 - 15:35 #8
Hvilket styresystem har du?
Hvis det er win9x, så prøv at boote fra en diskette og kør scandisk fra DOS.
Det samme kan du prøve i Win2K, hvis din disk ikke er NTFS.
Du kan også prøve FDISK/MBR.
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 19:49 #9
Få afsluttet her eller gov feedback!!!
Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
26. maj 2003 - 11:57 #10
beklager at det tog sin tid - det var muligvis grafikkortet som ikke sad ordentlig i.