Avatar billede kimmiea Nybegynder
23. april 2003 - 03:00 Der er 6 kommentarer

Problemer med ACER 732 TFT Skærm

Jeg er rendt ind i et meget irriterende problem!

Når jeg anvender DVI tilslutning fra ATI 9500PRO til min skærm, ACER AL732 (TFT), står skærmen hele tiden og søger efter signal?? Nogle gange går der minutter mellem "flimmer" og nogle gange er det konstant. Det forekommer kun når jeg bruger opløsninger højere end 1280x768, ved laver opløsning fungerer alt perfekt. Bruger jeg det analoge kabel er der ingen problemer, heller ikke ved de højeste opløsninger?? Er det en fejl på grafikkort eller er det skærmen, eller er det noget helt andet ????

PS. skærmens "native" opløsning er 1280x1024

Jeg har prøvet den nyeset ATI driver det virker ikke!
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 12:51 #1
Se her :
http://www.dell.com/us/en/arm/topics/vectors_2000-dvi.htm
- Der ser ud til at være en sammenhæng mellem refreshrate og opløsning.
Avatar billede junl Nybegynder
03. maj 2003 - 18:18 #2
Jeg tror ikke TFT skærme ikke gå op i højste opløsning når den er tilsluttet med DVI. Min 191T kan f.eks. højst gå til 1280x1024 med DVI mens den kommer op på 1600x1200 med analog. Dette står f.eks. i manualen til min skærm. Jeg ved ikke hvorfor! :-)
Avatar billede mds Nybegynder
09. juni 2003 - 15:55 #3
Jeg har også en AL732 - og har sammen problem. Har du, kimmiea, fundet en løsning?
Avatar billede kimmiea Nybegynder
09. juni 2003 - 21:25 #4
Hej mds

Ja jeg har fundet ud af hvad problemet er. Det er en hardware fejl i skærmen!Jeg har snakket med ACER Europe flere gange og de har nu endelig "besluttet" sig til hvad problemet er. Det enste der er at gøre er enten at få den byttet eller at sende den til reperation.
Avatar billede mds Nybegynder
10. juni 2003 - 12:00 #5
Tak for hjælpen kimmiea - jeg får ombyttet min skærm nu :-)
Avatar billede junl Nybegynder
10. november 2004 - 21:16 #6
LUK