Avatar billede mischel Nybegynder
23. april 2003 - 02:43 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af McAfee!

Hej!

Jeg har fået det problem, at jeg ikke kan installere McAfee antivirus programmet der findes i McAfees Securati  5. Jeg kan heller ikke afinstallere det der er tilbage af den på computeren - den er fuldstændig fastlåst. Firewall og Securati kan jeg godt installere og afinstallere - men jeg kan ikke opdatere dem!

Ligeledes kan jeg ikke gå ind i fx. et køkkenfirmas tegneprogram, så fastlåser billed og trykker jeg med musen siger det dong, dong og jeg må trykke på ctrl + alt + del.

Jeg ville skanne online men kunne ikke den frøs.

Jeg har downloadet et gratis antivirusprogram, men den har ikke fundet nogen virus. Desuden har jeg downloadet nogle antispionerings programmer og skannet computeren - men intet har hjulpet! Håber at der er nogle der har gode råd.

Bruger windows xp

Hilsen Lundse
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 10:40 #2
Spyware fjerner du med adaware
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 10:41 #3
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 10:42 #4
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 10:43 #5
Kan du ikke afinstallere det via tilføj/fjern??
Avatar billede lrd Nybegynder
23. april 2003 - 16:22 #6
Feedback
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. april 2003 - 00:16 #7
Du skal afinstallere via tilføj/fjern prg. men som du selv er inde på ligger der stadig rester. Disse rester får du væk på følgende måde.
Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok
Gå i rediger
Søg
Skriv: Mcaffe
Delete den nøgle den finder
Søg igen (f3)
Delete
Fortsæt til den fortæller dig at der ikke findes flere nøgler, så er alt væk.

Så spørger du om gode råd. Gå på denne danske hjemmeside som kun omhandler virus, spyware og trojanere. Her kan du finde mange gode råd samt link til mange undværlige programmer. http://www.spywarefri.dk
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. april 2003 - 00:19 #8
Med hensyn til det prg. som låser sig fast så kan det være at du har mistet nogle vigtige filer.

Gå i start
Kør
Skriv: sfc /scannow
Du skal have din XP cd i imens du gør det og så vil den installere evt. manglende systemfiler.
Avatar billede mischel Nybegynder
24. april 2003 - 01:19 #9
Den siger hele tiden at det er den forkerte windows cd jeg kommer i.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. april 2003 - 01:56 #10
Først tak for point:)

Kommer du ikke din XP Windows cd i? Det skulle virke på denne måde. Du kan også prøve at afinstallere det prg. som det er galt med og så geninstallere - eller hvis du har mulighed for det så rep.
Avatar billede mischel Nybegynder
24. april 2003 - 02:22 #11
jo - det er min Windows xp jeg kommer i. Men den vil ikke noget :-(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. april 2003 - 02:58 #12
Hvis der ikke rigtig sker noget og den ikke kommer med en fejlmeddelse er det fordi alle dine systemfiler er intakte, og du må så prøve at lave en ny installation eller rep. af det prg. som ikke virker optimalt.
Avatar billede mischel Nybegynder
26. april 2003 - 01:41 #13
Der kommer et vindue op der hedder: Windows filbeskyttelse. Der står i den at jeg skal komme Windows Professional XP cd'en i, selv om den er i og kører! Jeg trykker på forsøg igen, og det samme vindue kommer op igen, hele tiden.
Jeg får at vide at mulige årsager til dette problem kan være at: Jeg har sat den forkerte cd i eller systemets cd-rom-drev ikke fungere. Dette sker også i det andet cd rom drev. Alt andet køre normalt fra cd rom drevene. De skulle ikke fejle noget.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. april 2003 - 11:59 #14
Det kunne godt lyde som om din XP cd ikke har det så godt. Kender du ikke en som har en cd som du må prøve at låne så du kan se om den virker - så kan du få konstateret om det er din cd som fejler noget. Hvis den gør, må du prøve at se om du ikke kan få byttet den til en ny. Der må være garanti på den lige som på alt muligt andet.
Avatar billede mischel Nybegynder
27. april 2003 - 22:09 #15
Der er kommet en ny opdateringsfil til Eksplore 6, som jeg lige har fået downloaded (service pack 1). Efter at jeg fik den installeret, lykkedes det at få kørt XP Windows cd'en helt igennem, selv om der skulle trykkes på "forsøg igen" mange gange. Derefter kunne jeg pludselig opdatere McAfee Security og Firewall. Nu kan jeg også downloade Flash programmet der skal bruges til tegneprogrammet i køkkenfirmaet. Så er de problemer løst! :-)

MEN, jeg kan stadigvæk ikke, hverken afinstallere eller instalere McAfee Antivirus programmet. Jeg har prøvet at fjerne rester / nøgler, ved at bruge kør og skrive "regedit", men det lykkedes ikke! - måske gør jeg det forkert? At bruge tilføj / fjern programmet er udelukket. Det siger at der er sket en fejl ved installationen. Det er helt urokkeligt!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. april 2003 - 00:38 #16
Hvis du har fjernet nogle nøgler af McAfee er det derfor du ikke i tilføj/fjern programmer får lov til at fjerne noget.

Hvis du slavisk følger den opskrift i regedit som jeg har givet dig, skulle du kunne fjerne alle nøgler. Hvordan gør du - prøv lige en gang til. Prøv evt. at gøre det i fejlsikret tilstand. Finder den ingen nøgler, eller kan du ikke få lov til at slette?
Avatar billede mischel Nybegynder
30. april 2003 - 01:39 #17
Den siger at søgningen er afsluttet, når der ledes efter nøgler.

Nu har jeg prøvet at fjerne antivirus programmet i fejlsikkert tilstand. Jeg gik først ind i tilføj / fjern programmer, men fik blot denne her besked: "Der kunne ikke opnås adgang til tjenesten Windows installer. Dette kan ske, hvis du kører Windows i fejlsikkert tilstand, eller hvis Windows Installer er installeret forkert".

Derefter fik jeg fjernet endnu et par nøgler.

Desværre er problemet stadigvæk ikke løst. :-(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. april 2003 - 02:09 #18
Prøv lige at kigge på noget af dette: http://www.google.com/search?q=uninstall+%2B+McAfee&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

Du bliver nødt til at prøve at se om der ikke er flere nøgles som skal væk. Det kan nemt være at du må genstarte flere gange og fjerne nøgler igen til der ikke ligger mere. Det lyder godt nok mærkeligt at du ikke kan få dem væk, men jeg er bange for at du har lavet ged i den da du installeret nyt virusprg. før du havde afinstalleret McAfee. Det gælder alle virusprogrammer - du må kun have et installeret ad gangen eller konflikter det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. april 2003 - 12:52 #19
Takker for point:) Fik du det så endelig løst?
Avatar billede mischel Nybegynder
30. april 2003 - 17:26 #20
Nej, jeg har ikke fået has på problemet endnu!

Det med at lave "ged i det" ved jeg ikke rigtig... - Allerede inden jeg downloadede det gratis antivirusprogram, var McAfee antivirus prg. jo fastlåst.

Men, nu vil jeg se nærmere på den side fra Google som du har sendt. Indtil videre har jeg set et sted, at man kan få fjernet nøglerne direkte fra McAfee's hjemmeside - hvis, blot, man altså lige har et password og brugernavn.

Har jeg det og hvor er det henne? Hmmmmm.....

Jeg er online de næste par timer. :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. april 2003 - 18:13 #21
Du skulle gerne i sin tid have fået et brugernavn og et password. Har du ikke stadig det, eller må du se om du kan tilmelde dig. Jeg skal skynde mig afsted nu - har undervisning til kl. 22 så jeg kommer først igen efter 22.30 Måske kan jeg få lidt tid på jobbet hvis kursisterne eller giver mig fred.
Avatar billede mischel Nybegynder
30. april 2003 - 21:12 #22
Nu har jeg været inde på McAfee's hjemmeside og har slavisk fulgt deres verision af afinstallation af div. nøgler. Udprintet fylder det 3 sider.

Efter at have genstartet var den lige ved at afinstallere i tilføj / fjern men, fortrød så med meddelsen: "Error 1316A network error occurred while attempting to read from the file C: Windows Installer VSCAN50.MSI"

Dette her har taget mig over 4 timer... Æv
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. april 2003 - 23:55 #23
Kan godt forstå at du siger ØV. Tør næsten ikke sige til dig at du skal prøve denne metode en gang til - måske endda to gange, idet hvis det ikke virker igen næste gang, så prøv at gøre det samme i fejlsikret tilstand.

Noget helt andet er at det er da helt vildt at man ikke kan afinstallere et virusprg. igen det kan da ikke passe.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. maj 2003 - 00:07 #24
Hvis alt andet ikke virker er jeg næsten ked af at sige at du bliver nødt til at formatere og geninstallere hele baduljen igen, for det er jo ikke til at leve med ikke at have antivirusprg. :-(
Avatar billede mischel Nybegynder
13. maj 2003 - 15:23 #25
1000 tak for hjælpen!
Nu er det lykkedes mig at komme problemerne til livs!

Jeg har ikke helt styr på det med pointne endnu....