Avatar billede nima Nybegynder
22. april 2003 - 22:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

vedr. lukning af xp

Jeg har et problem når jeg skal lukke min bærbar ned! Jeg har installeret xp på den, og den har virket fint med at lukke osv. Eftersom jeg har fået installeret en pluspakke på den, har den opført sig mærkelig når man skal til at lukke den. Den genstarter!!! Kan nogen hjælpe??
Avatar billede halifax Nybegynder
23. april 2003 - 00:53 #1
Svært at sige, hvad det exacte problem er. Næste alt, der kompromiterer XP under en Shutdown resulterer i en tvungen reboot. Prøv:
Disabling the “restart on system failure” feature may permit the exact cause to be isolated: Right-click on My Computer, click Properties, click the Advanced tab. Under “Startup & Recovery,” click Settings. Under “System Failure,” uncheck the box in front of “Automatically restart.”
Avatar billede romo Nybegynder
23. april 2003 - 08:28 #2
Hej nima.
Jeg har i tidligere versioner af windows haft samme problem.
Det kunne være at den samme bug stadig eksisterer.
I kontrolpanelet skal du under "Strømstyring" slå dvale styringen og standby tilstanden fra.
Hilsen Romo
Avatar billede nima Nybegynder
25. april 2003 - 00:54 #3
Jeg må lige prøve de forskellige ting. Hvis det virker, fordeler jeg bare pointe ud til jer alle.. tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 01:00 #4
Avatar billede nima Nybegynder
25. april 2003 - 18:29 #5
jeg prøver! så vild jeg lige melde tilbage....
Avatar billede nima Nybegynder
26. april 2003 - 12:40 #6
Til schulze ..

Jeg prøvede det der stod i artiklen, og det virkede fint. Den begyndte ikke at genstarte, men den kommer nu frem med en blå skærm (fejlbeskrivelse). Der står noget med der ikke er nok hukommelse. Og noget med en forkert driver, kan ikke rigtig finde et konkret problem. Sidst på siden står der noget med

kbdclass.sys

kan det være den der ikke rigtig funger??
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 12:48 #7
Hmmm kan du ikke poste det STOP nummer du ser når fejlen opstår?
F.eks. Stop: 0x0000000A”
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 12:50 #8
Har du Easy CD Creator installeret på din pc?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 12:51 #9
Har du Logitech MouseWare installeret?
Avatar billede nima Nybegynder
26. april 2003 - 23:15 #10
Det er ikke min maskine, men en af mine venners. Jeg ved i hvertfald at han har en logitech usb mus sat i maskinen, og nej der er ikke installeret Easy cd creator.

der står nogle forskellige tal foran stop :

0x0000007E
(0x0000005, 0xF9033941, 0xF919E9C0, 0xF919E56C0)

kan det bruges til noget?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 23:19 #11
Fjern Logitech MouseWare, da det er det der skyldes problemet.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 07:45 #12
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2003 - 15:54 #13
Et stop med 0x0000007E er ikke relateret til MouseWare. Men til iTouch software. Det må være noget til tastaturet. Og det passer også bedre med kbdclass.sys. kbd=keyboard.

Find og installer nyeste driver fra Logitech.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2003 - 16:03 #14
Microsoft artikel om det samme:
"STOP 0x000000D1 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Kbdclass.sys" Error Message When You Try to Shut Down the Computer
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;810980

Endvidere er her et link, hvor mit første svar er klippet fra (det blev ikke særlig godt, sorry). Her er MouseWare også nævnt som een blandt flere fejlmuligheder. Men linket manglede ovenfor  :(
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm
Avatar billede nima Nybegynder
28. april 2003 - 22:08 #15
jeg har fået ordnet det.... men tusind tak for hjælpen alle, (især schulze )

Nima