Avatar billede da_shrimp Nybegynder
22. april 2003 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan konvertere jeg mpeg til avi

Jeg har nogle mpeg filer på mit pc og de fylder rimelig meget er der en måde hvor jeg kan konverter mine mpeg filer til avi filer?

På forhånd tak

Mads Schou
Avatar billede bentn Nybegynder
22. april 2003 - 23:26 #1
smid dem ind i virtualdub og brug Compression i stil med denne guide.
Avatar billede bentn Nybegynder
22. april 2003 - 23:27 #2
Avatar billede kapt Nybegynder
22. april 2003 - 23:29 #3
du kan bruge dvdx ,den nueste vers. hedder 2,2 og funger perfekt, ellers kan du bruge virtualdub, virtualdub er lidt svære at bruge men giver fine resultater. dvdx er meget let at bruge.
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. april 2003 - 01:30 #4
VirtualDub er da ikke så hulens svært at bruge...

File->Open video file... [vælg fil]
Video->Compression->DivX [eller et andet codec]->Configure [sæt bitrate]
Audio->Full processing mode
Audio->Compression->MPEG Layer 3->Vælg bitrate, Hz, mono/stereo osv.
Med mindre der skal filtre på kan vi også lige vælge Video->Normal recompress, så render den lidt stærkere! ;)
File->Save as AVI... [nyt filnavn og så kører du]

www.virtualdub.org

God fornøjelse! :)

//hermandsen
Avatar billede bentn Nybegynder
23. april 2003 - 22:14 #5
Det jo det jeg har sagt!
Avatar billede da_shrimp Nybegynder
23. april 2003 - 22:32 #6
Mange tak