Avatar billede tz Nybegynder
22. april 2003 - 20:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IP adresse konflikt i XP netværk

Hej

Jeg frår en IP adresse konflikt fejl.  Jeg kører netværk med 3 XP maskiner koblet på TDC ADSL via switch / router

hvad gør jeg nu ?
Avatar billede curious Nybegynder
22. april 2003 - 20:25 #1
Hvis du kører DHCP så ligger fejlen teknisk i konfigurationen af Routeren..

Hvis du manuelt sætter IP adressen op så er der en af de 3 maskiner der har samme ip, løb den hurtigt igennem ved

Start > kør > cmd >    skriv      ipconfig/all

se om de er ens på 2 af maskinerne ?
Avatar billede doit Nybegynder
22. april 2003 - 20:26 #2
Har du selv tildelt dem lokale IP-adresser?
Avatar billede tz Nybegynder
22. april 2003 - 20:34 #3
dne ene har 0.0.0.0 som IP adresse
Avatar billede doit Nybegynder
22. april 2003 - 20:37 #4
ipconfig /renew
Avatar billede tz Nybegynder
22. april 2003 - 20:37 #5
ja, jeg har selv givet den IP adresser - den ene har åbenbart "glemt" den
Avatar billede tz Nybegynder
22. april 2003 - 20:39 #6
den skriver " der er opstået en fejlunder forsøg på at forny grænsefladen...(DHCP klienten kan ikke hente en ny IP adresse)
Avatar billede doit Nybegynder
22. april 2003 - 20:40 #7
Så bare prøv at køre en renew, så finder den aelv en adresse på netværket
Avatar billede doit Nybegynder
22. april 2003 - 20:43 #8
lyder måske dumt, men prøv at genstarte maskinen, løser ofte de problemer.
Avatar billede bossnos Nybegynder
23. april 2003 - 23:24 #9
Lyder som om du kun har et bestemt antal IP-er tildelt fra teledanmark, så måske du skulle bestille et par stykker mere, eller sætte en af maskinerne op som DHCP server, og lade den route de 2 andre.. Er ikke en ørn til dette, men havde et lign. problem for nogle måneder siden, da vi skulle være nogle stykker om at dele en bredbånds forbindelse.
Avatar billede curious Nybegynder
24. april 2003 - 15:42 #10
Du skriver at du selv har givet dem ip adresser, det kan ikke lade sig gøre at de "glemmer" dem så, hvis der er en der har 0.0.0.0 så er det enten fordi at du ikke har sat den MANUELT op eller fordi at den ikke kan få fat i DHCP serveren.
Avatar billede tz Nybegynder
29. april 2003 - 15:39 #11
tak for hjælpen
Avatar billede doit Nybegynder
29. april 2003 - 15:41 #12
Selv tak...;o)