Avatar billede lovebuine Mester
22. april 2003 - 15:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ipaq 3630 detectes ikke på comp

Jeg har en Ipaq 3630 med en helt ny craddle til serial, jeg har prøvet at connecte den til både com1 & 2, og når jeg har installeret Actice Sync 3.6 og skal lave partnership, så detecte den ikke Ipaq, kun at begge com porte er availble, hvad kan man gøre her?? det skal lige sides jeg har også prøvet den på en anden maskine godt nok en bærbar der virkede det heller ikke, så har jeg prøvet den på en dell gx110, der virkede den pludselig, men ikke siden, serial virker totalt dårligt
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. april 2003 - 01:16 #1
Først og fremmest: Serial ER meget meget langsomt. Der er ikke rigtigt noget at gøre ved det, andet end at skifte til USB/trådløst.

Dernæst: Der kan være flere grunde. Du kan i Enhedshåndtering se indstillingerne for den port du har sat den til. Hvis den står til default, står den nok til 9600 bit/s - prøv evt. at øge denne. Det ku' jo være det hjalp på hastigheden - jeg er ret sikker på at din Ipac kan klare 115200 bit/s.
Du kan også sænke størrelsen på FIFO-bufferen under Avanceret for at fejlfinde.
Det kunne evt. også være at du manglede en seriel-driver installeret? Der følger ike noget specielt med på Ipac-CD'en?
Avatar billede mountainman Nybegynder
23. april 2003 - 07:58 #2
Avatar billede mountainman Nybegynder
23. april 2003 - 08:00 #3
Avatar billede lovebuine Mester
23. april 2003 - 23:15 #4
skal lige siges jeg køre med WinXP, jeg har nu prøvet Alleykat og Mountainman foreslag ingen af dem virker, den står bare og søger, men bliver ikke detectet, når jeg prøver at detecte, viser ipaq at den prøver at connecte med min pc, så der må være en eller anden kontakt
Avatar billede alleykat Nybegynder
27. april 2003 - 00:20 #5
Hmmm... måske du har en firewall aktiveret? Eller evt. bare ZoneAlarm installeret (kun nyeste Pro version virker helt som den skal).
Avatar billede alleykat Nybegynder
10. maj 2003 - 18:33 #6
OK løb lige på noget der måske har betydning (jeg aner ikke hvor go' manualen er - jeg har en Asus m. USB):

Make sure you set your port properties to 115200 bits per second, 8 data bits, no parity, 1 stop bits and flow control to none. (PocketPC Passion - Ipaq Parrot FAQ).

http://www.pocketpcpassion.com/General/GeneralFAQ.htm
Avatar billede lovebuine Mester
15. maj 2003 - 10:11 #7
alleykat, jeg har prøvet at lege lidt med de indstillinger du skriver, og jeg kan ikke få den til at virke, jeg fik den til at virke på en comp ude på mit arb uden prob, men nu virker intet, så det er dødt løb, når det ikke er usb
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 14:27 #8
:( det er da surt når det ikke virker...

Der er kommet en ny ActiveSync 3.7 - må jeg foreslå at du forsløger at installere den? Man KUNNE måske være heldig... :)
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 14:30 #9
http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/downloads/activesync37.asp

Leg måber dlu forslår hlad leg sliver ;) der skulle stå 'forsøger'
Avatar billede alleykat Nybegynder
30. juli 2003 - 02:46 #10
Hvordan er det gået med din Ipaq?
Avatar billede lovebuine Mester
30. juli 2003 - 17:20 #11
jep jeg fik løst det gennem mine venner, han lavede en reg fil til mig som indeholder
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]

"SerialPort"="COM1"

det er et kendt problem som ipaq godt ved med deres serial craddle