Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. april 2003 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SW til oprettelse af brugere......

Problem.: Der skal oprettes ca. 50 nye brugere hver måned. Disse skal have adgang til homdirectory og mail (Exchange 5.5).
Følgende skal opfyldes.
Der skal tildeles rettigheder ved hjælp af globale grupper.
Brugeren skal oprettes på Exchangeserveren.
Homedirectory skal laves og rettigheder sættes.

Er der nogen der kender noget SW der kan løse dette er jeg meget klar til at høre om det.

Da det betyder meget for mig, sætter jeg 200 point ind på det.
Avatar billede vic256 Nybegynder
22. april 2003 - 15:24 #1
Hmm... to muligheder... Du kan lave en batchfil der gør alle tingene fra en prompt.. Jeg har ikke selv lavet en sådan, men en begyndelse kunne være alá
net user %1 /add

Ellers er der software som: http://www.advtoolware.com/t4e/general/um_default.htm
Avatar billede hcm Nybegynder
22. april 2003 - 15:53 #2
Eller software som ControlSA http://www.bmc.com/products/proddocview/0,2832,19052_19426_22855_1587,00.html
Kender ikke størelsen på din løsning, men dette produkt kan også integrere andre systemer og platforme. Men det koster selvfølgelig også nogle penge...
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. april 2003 - 12:30 #3
ControlSA ser ud til at være et ekstra system, der sættes ind. Det er ikke det jeg søger. Derfor det afviste svar.
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 15:46 #4
Hmm... to muligheder... Du kan lave en batchfil der gør alle tingene fra en prompt.. Jeg har ikke selv lavet en sådan, men en begyndelse kunne være alá
net user %1 /add

Ellers er der software som UserManagemeNT, hjemmeside: http://www.advtoolware.com/t4e/general/um_default.htm
Avatar billede tlaursen Nybegynder
24. april 2003 - 08:09 #5
Jeg har kigget på UserManagemeNT og det ser ud til at mit behov.